Top speed på raka vägen (sachs 60cc)
Top speed på raka vägen (sachs 60cc)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjena har ni lust att skriva vad ni har för motor setup o topspeed på era gatmopeder.OBS JAG ÄR ENDAST INTRESSERAD AV Sachs 50/60cc
Mvh Fredde <!-- </EdIndex> --></div>
Mvh Fredde <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Crescent Compact 1252
Sachs 50/3KFS, membrancylinder borrad till 48 CC, 12mm bingpadda, B7HS stift och tändningsinställning där den går bra...
14-34 drevning
47 km/h både plant, uppför och med släp. Bör kunna klara runt 60-70 på plant med annan drevning. <!-- </EdIndex> --></div>
Sachs 50/3KFS, membrancylinder borrad till 48 CC, 12mm bingpadda, B7HS stift och tändningsinställning där den går bra...
14-34 drevning
47 km/h både plant, uppför och med släp. Bör kunna klara runt 60-70 på plant med annan drevning. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stockholmare med 4 vxl EKF med original gjutjärns cylinder borrad till 39mm = 52,4cc och Dellorto 20mm.
Sachs Jamarccol dämpare och brytarsystem.
Ser väldigt original och snäll ut, men har presterat 91,5 km/h utan att jag har grottat något i cylindern
<!-- </EdIndex> --></div>
Sachs Jamarccol dämpare och brytarsystem.
Ser väldigt original och snäll ut, men har presterat 91,5 km/h utan att jag har grottat något i cylindern

Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->2växlad Sachs med omsvetsat block för reed ventil under cylinderfot.
Runt 40 graders vinkel på reed korgen som har 0,3 mm kevlar blad. Tillotson 24 mm förgasare.Jofrab 5 halva med nya kanaler mm.Hemtillverkad vev och stake.Aktivt system och med tuff avgastemp.104 km med gps tejpad med silver tejp på armen, plan väg en fin sommardag
Runt 40 graders vinkel på reed korgen som har 0,3 mm kevlar blad. Tillotson 24 mm förgasare.Jofrab 5 halva med nya kanaler mm.Hemtillverkad vev och stake.Aktivt system och med tuff avgastemp.104 km med gps tejpad med silver tejp på armen, plan väg en fin sommardag

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:lol:
Nu fick vi nåt att bita i

Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Har vi fått se bilder på denna skapelse?Mats T skrev:2växlad Sachs med omsvetsat block för reed ventil under cylinderfot.
Runt 40 graders vinkel på reed korgen som har 0,3 mm kevlar blad. Tillotson 24 mm förgasare.Jofrab 5 halva med nya kanaler mm.Hemtillverkad vev och stake.Aktivt systemoch med tuff avgastemp.104 km med gps tejpad med silver tejp på armen, plan väg en fin sommardag![]()

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Crescent 1149. (Raketare).
2vxl hand.
50cc cylinder med borrat insug (3.5a). 12,5mm förgasare. Drevad 13/x och modifierat avgasrör från en annan veteranmoped.
Toppar 53km/h på planmark enligt en KTM mätare
Känns som att jag ligger en bit under de flesta andra.....
2vxl hand.
50cc cylinder med borrat insug (3.5a). 12,5mm förgasare. Drevad 13/x och modifierat avgasrör från en annan veteranmoped.
Toppar 53km/h på planmark enligt en KTM mätare

Känns som att jag ligger en bit under de flesta andra.....

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->

Ja !! vacker och titta på är hon inte.Och frågan om hon inte haft den tuffaste somaren som varit,med flera långa snabba tippspromenader och en orientering .Den värsta va Hallsta rallyt i våras

Full gas i 8 mil i stort sett,men tusan så roligt

Nu är maskineriet väldigt slitet,kolvtoppen är nog väldigt tunn gissar jag,
efter en resa med mager blandning nu i höst.
Ska modifiera växelådan efter lite fina stalltips från Conrad.
Hon har fungerat som rullande testbänk under 5 år för tvåtakts trimm. <!-- </EdIndex> --></div>

Ja !! vacker och titta på är hon inte.Och frågan om hon inte haft den tuffaste somaren som varit,med flera långa snabba tippspromenader och en orientering .Den värsta va Hallsta rallyt i våras

Full gas i 8 mil i stort sett,men tusan så roligt

Nu är maskineriet väldigt slitet,kolvtoppen är nog väldigt tunn gissar jag,
efter en resa med mager blandning nu i höst.
Ska modifiera växelådan efter lite fina stalltips från Conrad.
Hon har fungerat som rullande testbänk under 5 år för tvåtakts trimm. <!-- </EdIndex> --></div>