1144:a lättare justering..
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Har iofs inga förslag på vad man kan göra åt saken men det känns som att nåt fattas. Ja, man kan ju svetsa dit grövre rör eller ett extra rör som jag såg Johan2000 (el vad han heter) göra på en stummis.
Jobba på nu. Jag följer denna tråd med stort intresse, jag har ju några stummisvrak som ligger till sig på logen... <!-- </EdIndex> --></div>
Hmm på tal om detaljer och detaljer. Nu när du får på en sån kraftig motor så tycker jag det känns lite som att bakramen blir lite väl klen, rent estetiskt. Framgaffelns rör är ju betydligt grövre vilket gör att den ser nästan framtung ut....kreidlertm skrev:det går inte så fort mellan uppdateringarna men här kommer en liten... har gått ifrån orginalideen en smula.... det är en mockup men jag vill se att allt sitter där det ska ..eller där jag tycker det ska sitta! pappaledigheten gör att det inte går fort men så hamnar inget på mopeden som inte ska sitta där!.. ganska bra för mig som gärna drar igång kapen när jag får nått infall... bordertrackstuket har alltid inspirerat och det ska gå ut över denna moped likaväl... lite pyssel med boxning av ramen men sen börjar det roliga jobbet med alla smådetaljer!! detaljerna är allt!!
Har iofs inga förslag på vad man kan göra åt saken men det känns som att nåt fattas. Ja, man kan ju svetsa dit grövre rör eller ett extra rör som jag såg Johan2000 (el vad han heter) göra på en stummis.
Jobba på nu. Jag följer denna tråd med stort intresse, jag har ju några stummisvrak som ligger till sig på logen... <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är inte första stummisen och jag började med en dambrux eller cyckelstummis och den pallade med mig ( stor som en husvagn) och en hyggligt påställd 4 växlad zundapp utan att krokna. iofs så har jag alltid försökt boxa ramen vid motorfästet och det verkar vara modellen! stummisar med sachsmotor är dessutom inte svetsade på baksidan av motorfästet så det kan ju vara en bra ide!! denna som har haft flinta från början har ett motorfäste som inte är delat! men som sagt det kommer mera , iochmed att bromsen numer sitter på motsatt sida så ska det till en liten grej som löser det och därefter så ska det förstärkas mellan bakre gaffelben och motorfäste... men kul är det!! <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja jag tror det! med riktigt mycke gummi kommer den se kompakt ut!det kommer visa sig... mest grämer jag mig över att jag inte gjorde ett 18 tums bakhjul.. sedan har ju tyvärr johan redan gjort det där trixet med dubbla underarmar så det går ju bort.. annars kommer han häckla mig! tyvärr <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Kontakt:
-
-
- Kontakt:
-
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hehehe jäkla johan å sno ideer sådär......ja vi får se! har lite planer men vi får se vart det barkar... är i en period där jag lär göra mockuper efter alla ändringar vilket tar tid. har rensat lite till på ramen i kväll och det känns bra. bortbort med allt onödigt!! men jag grämer mig faktiskt över bakhjulet! skulle ha varit ett 18 eller ev ett 17 tum... fast det kanske visar sig att det blir bra ändå med däcket som inte kommer förän om 10 dagar! <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->idag ramlade parmakitcyllen in från mopshop , 2 å ett halvt dygn efter motagen betalning på min farstukvist.. ser väl helt ok ut men det finns ju några skillnader mot athenas 80cc.inte löst insug men det håller 23mm i diameter , kolv med en ring, och en mer traditoniell lösning på toppen vad gäller fodrets utformning, mer orginallik så att säga jmnfört med athenan... ska bli kul å prova när man är där... <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Kontakt:
- SachsMekarn
-
- Kontakt: