Vinterförvara moppen ?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja dä kan nog va smart å säkra upp lite ibland :D För av nån konstig anledning så ska allt som drivs av bensin startas å varvas ev burnas så fort några burkar ar intagits, veden till kaminen ska givetvis sågas i garaget mä motorsåg osv :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:*säcken* tja är väl av säkerhetsskäl den står tom där annars lär det nog kunna bli nån burnis på det fina trägolvet..så en tom raket och en full husse är nog en säkrare lösning 8)

*pangerva* nja helt tomt brukar det sällan vara i den baren :hmm: kan dock finnas nån skvätt etanol där oxå evildevil kolla in bilden ska du se...
känner du igen den fina rutan på bild två föresten :wink:

Bild

Bild
Känner väl igen rutan thumb_up

Dessutom ser jag att det är ordning på bränslet slider_cheers.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så fin moppe och fel ljuddämpare :( <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skarpsynt av dig conrad.. :) vet att dämparen är av fel modell men försöker hitta en snygg *riktig dämpare* till den.. :wink: tillsvidare får ju denna duga... <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nästan yrkessjukdom slider_anon.gif <!-- </EdIndex> --></div>
danielandersson

Inlägg av danielandersson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ledsen att jag drar upp en gammal tråd men vintern står inför dörren.

Hur anses det att vinterförvara moppen under en presenning utomhus över vintern? Tar packningarna/motorn mycket stryk av detta? Jag har ett kallgarage men det innebär att jag måste ta hem moppen från sommarstugan.

Tacksam för svar. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag förvarar min moppe i min mekarskrubb som är kall för det mesta, när jag inte är där' för då brukar jag ha lite värme på, jag tömmer inte tanken, utan slår i lite karburatorsprit i den, sen brukar jag starta den emellanåtIngen kondens och torra packningar, 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dem har stått i garaget hela tiden under vintern medans jag värmer fingrarna för att sedan ta en till tur :wink:

Är olika temp där inne. kan vara +20 eller +7..
beror på om jag har på värmen eller ej :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mina mopeder har förvarts i flera år nu från minus 32 till 35 plus.
och vad har ja gjort med dem? startat de ibland och fyllt på bensin.

dom står i en bod där snön blåser in på vintern och värmen inte kryper ut
på sommaren, dock under tak vilket är skönt året om. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
jorhul
Forumsponsor

Inlägg av jorhul »

danielandersson skrev:Ledsen att jag drar upp en gammal tråd men vintern står inför dörren.

Hur anses det att vinterförvara moppen under en presenning utomhus över vintern? Tar packningarna/motorn mycket stryk av detta? Jag har ett kallgarage men det innebär att jag måste ta hem moppen från sommarstugan.

Tacksam för svar.
Ställ in den i stugan.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
danielandersson

Inlägg av danielandersson »

jorhul skrev:
danielandersson skrev:Ledsen att jag drar upp en gammal tråd men vintern står inför dörren.

Tacksam för svar.
Ställ in den i stugan.. :wink:
haha jo visst, det är en idé. Synd att det inte går lika bra med flakmoppen som med raketarn :( <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om man ska ha en presenning ska man se till att ändå ha nån slags ställning så att det är fritt mellan presenning och moped, dels för att du ju stänger inne fukt/kondens rätt mot moppen annars, dels att då det blåser så repar presenningen lacken.

Själv har jag dom ute i det fria året runt. I år får jag dock förhoppningsis upp så jag har ett liiitet förråd (6kvm) att förvara det viktigaste i, dock inte tätt förråd så fukt borde inte kunna stängas in förhoppningsvis, men det blir ju tak över iallafall. <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Alla mina moppar står varmt å skönt....Jajustja....jag har ju sålt alla :oops:
Nåja - stålarna ligger iallafall varmt o skönt närmast hjärtat. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[quote="danielandersson/quote]
haha jo visst, det är en idé. Synd att det inte går lika bra med flakmoppen som med raketarn :([/quote]

flakan kör jag själv året om de e alltid roligast på vintern :D ställer in den i garaget som inte är färdibyggt men i vintras va de isf så varmt att den mästa snön jag drat me in vart smält te morran :) hoppas de blir lite varmare denna vintern :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

danielandersson skrev:Hur anses det att vinterförvara moppen under en presenning utomhus över vintern? Tar packningarna/motorn mycket stryk av detta? Tacksam för svar.
Presenningen borde inte skada moppen men jag kan inte till hundra veta efrersom jag aldrig provat det själv
Däremot så var min vinterförvaring förödande för min moppe

Bild

Efter vintern startade den inte förrän på andra "kicken" <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Skriv svar