Monarscooten.

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->blir ju kanonfint det där Niklas :) ... <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:blir ju kanonfint det där Niklas :) ...
man får tacka. till veckan dimoer nog bakhjulet ner med bussfrakt så kan ja skicka det också på lackering. sen närmar sig testkörning om den startar. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom dekalerna viste var dom skulle sitta, Smakfullt , hela moppen blir hur fin som helst slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja sakta men säkert börjar det likna något från att ha vart en hög med risiga delar. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->denna kväll stod bygget stilla. lite småsaker kvar nu till den e klar för att testas ute i kvarteret. gaswiren gjordes klar nyss då ja lyckades hitta den speciella justerskruv ja sökte. nu är den prydnad en stund i ett hörn här i vårt vardagsrum.

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt! Härligt bilskåp som skymtas i bakgrunden. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->faktiskt snyggt med bilmodeller i en vitrin..har själv några bilmodeller samlade så... misstänker det har att göra med min sjukliga samlarinstinkt.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
NiklasHögberg

Raketsport skrev:Snyggt! Härligt bilskåp som skymtas i bakgrunden.
man tackar. har du möjligen byggbeskrin´vningar på monarscoot funderar lite över alla fästpunkter för bakskärmen. sen hur man fäster plåten som täcker ramen framför benkåpan. slänger med en bild på skåpet. man kan ha fina vitrinskåp till lite av varje!

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hoppas du har hiss :D <!-- </EdIndex> --></div>
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bakskärmen fästs i dom bakre skruvarna över svingen och den övre bakom sadeln. Det främre kåpan ska sitta med ett löst fäste som klämmer åt runt ramen sen ska det sitta fästöron på benkåpan. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Wiklund skrev:Bakskärmen fästs i dom bakre skruvarna över svingen och den övre bakom sadeln. Det främre kåpan ska sitta med ett löst fäste som klämmer åt runt ramen sen ska det sitta fästöron på benkåpan. :wink:
då sitter bakskärmen som den skall. enda ja saknar är det lösa fästet runt ramen alltså. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men Niklas, nu verkar bygget stå stilla! Vi är ju bortskämda med nästan dagliga uppdateringar här.... <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Pälle skrev:Men Niklas, nu verkar bygget stå stilla! Vi är ju bortskämda med nästan dagliga uppdateringar här....
Det stannade ett par dagar. men nu tog de fart idag. satte i 2 nya ekrar i bakfälgen sen snabbt iväg för blästring o pulverlack i vitt. skall ordna till skölden med så den passar för den svingmodellen ja har. ev kan de bli nya foton imorgon beroende på hur snabbt de fixar hjulet, <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->blir stillestånd en stund i detta projekt som det ser ut. saknar ett bra komplett avgassystem samt att kassan e skral just nu!! men suzukin skall avyttras så man kanske får någon krona att handla för!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

NiklasHögberg skrev:blir stillestånd en stund i detta projekt som det ser ut. saknar ett bra komplett avgassystem samt att kassan e skral just nu!! men suzukin skall avyttras så man kanske får någon krona att handla för!!
Har ännu inte hittat nån sköld Niklas. Tror jag har en Ilokrök liggandes, passar det från Monarpeder med Ilo tro? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar