Vinterförvara moppen ?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Sura
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du ingen bild på "motorvärmaren" till flakan ? :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->förr när ungarna var små å hade gungor så spände jag en presenning över gungställningen i tältet lade jag en botten av Europallar där gick det sedan att förvara mkt prylar. Dessutom blir det ju bra lutning så snön hela tiden ramlar ner. sen för bilförvaring i stugan spänner jag ett spännband mellan två tallar på ca 3m höjd. Och på marken lägger jag slipers som jag sedan spänner gummistroppar ifrån. Dom hakar jag i öljetterna så flexar presseningen så där lagomt för att skaka bort snö samt att inte rivas sönder..
Doktorns ordination.. <!-- </EdIndex> --></div>
Lason

Inlägg av Lason »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kör året om, på vintern e de ju roligast :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sura skrev:Har du ingen bild på "motorvärmaren" till flakan ? :wink:
Kall helt stum i motorn

Bild

Efter motorvärmare i en timme

Bild

Så startar den . Använder den till grannen (min alltså) på nyårsafton <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Användarens profilbild
Sura
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rustas stora gravmarschall fixar allt :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->min vinterförvaring har liknar braxmatte, men jag kör även året runt med mina. men i år är det vinterförvaring i 0 graders garage... mest för det ska meckaaaaas! ni får se resultatet senare... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tummen upp för motorvärmarn! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det funkar bra men man får akta så man inte eldar upp kablarna under motorn <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kör året om och har gjort sen jag fick min första moppe. Funkar felfritt. Moppar var tänkta som bruksmaskiner från början. Så varför låta skrotet vila? <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Lason

Inlägg av Lason »

Nymans2013 skrev:Kör året om och har gjort sen jag fick min första moppe. Funkar felfritt. Moppar var tänkta som bruksmaskiner från början. Så varför låta skrotet vila?
Precis! Det ska köra hårt!

Har man nabbdäck så funkar en småtrimmad moppe utmärkt som snöskoter :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

Braxmatte skrev:Det funkar bra men man får akta så man inte eldar upp kablarna under motorn
Hmm du har iaf högt i tak... Braxsmatte... :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar