<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja om du har en tvåväxlad med dom delarna så undrar jag.
Delarna tillhör en treväxlad med handväxel. Om du har tur får du tillbaka pinnen, förmodligen har växelkilen vridigt sig och du får riva motorn. <!-- </EdIndex> --></div>
Lyste med en ficklampa i hålet och såg gängorna, petade till dom med en ståltråd sen var det bara att skruva in axeln.
Ska jaga ny olja till till motorn sen är det klart för testkörning.
Dock verkar oljan vara ett äventyr det med.
Funderar på att prova okq8:as gräsklipparolja SAE 30,
ska även kolla på farsans jobb om inte det finns kvar nån gammal 80w90 där. <!-- </EdIndex> --></div>
Lyste med en ficklampa i hålet och såg gängorna, petade till dom med en ståltråd sen var det bara att skruva in axeln.
Ska jaga ny olja till till motorn sen är det klart för testkörning.
Dock verkar oljan vara ett äventyr det med.
Funderar på att prova okq8:as gräsklipparolja SAE 30,
ska även kolla på farsans jobb om inte det finns kvar nån gammal 80w90 där.
Härligt att höra att det löste sig och en eloge för att du skriver hur du löste det, kanske kan hjälpa andra så man slipper klyva motorn... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då är det väl bara att skaffa ett nytt handtag för treväxlad motor. Inte illa med en trepet på Cr 2000 <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det sitter ett trepet hantag på den men jag trodde det var fel eftersom det låg ett kasst 2 pet i en låda som följed med.
Nåja... hela moppen var en chansning eftersom veven var stum.
Det visade sig att spetsen från en skruvmejsel låg i vevhuset och bråkade.
Jag fick ge 500:- för moppen + en liten vagn att dra bakom + en extra kickmotor och en låda med grejer.
Jag kan lägga upp lite bilder i eftermiddag om det finns intresse att se liket.... <!-- </EdIndex> --></div>