Sachs 3vxl membrancyl.
-
- Inlägg: 1473
- Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
- Ort: Sollefteå
sachsen igen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köp en sachs och du kommer aldrig mer att få fritidsproblem.
Borde väl vara en bra slogan för Sachs.
Nu till ärendet.
Idag fick jag start på skroten. Går bra varvar å sånt men bara med startgas.
Har kollat igenom allt och gjort förg. kliniskt ren.
Inga läck på flottören. Ställbart munstycke verkar funka inga skador.
Det borde ju nu bara vara 2 fel kvar.
1. Förgasaren
2. Tanken
Verkar som om soppan inte kommer fram.
Nån som tror sig ha nåt förslag?
Som vanlig mottages alla sådana med största tacksamhet. Ni skall veta att jag renoverade min senaste moped 1960.
Så det mesta är försvunnet ur hårddisken vid det här laget.
Frisbee <!-- </EdIndex> --></div>
Borde väl vara en bra slogan för Sachs.
Nu till ärendet.
Idag fick jag start på skroten. Går bra varvar å sånt men bara med startgas.
Har kollat igenom allt och gjort förg. kliniskt ren.
Inga läck på flottören. Ställbart munstycke verkar funka inga skador.
Det borde ju nu bara vara 2 fel kvar.
1. Förgasaren
2. Tanken
Verkar som om soppan inte kommer fram.
Nån som tror sig ha nåt förslag?
Som vanlig mottages alla sådana med största tacksamhet. Ni skall veta att jag renoverade min senaste moped 1960.
Så det mesta är försvunnet ur hårddisken vid det här laget.
Frisbee <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kommer det bensin ur bensinkranen? om det gör det så skruva ut nålen i det ställbara munstycket och luta moppen för att se om flottören släpper igenom bensin. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra idéer.
Jag får bensin ur slangen så det måste sitta i förgasaren.
Otur nu när jag äntligen hittat felet på tändningen och fått den att starta så stoppar den efter 5-6 sek.
Flottören är hel. Ställbara munstycket är ok.
MEN det är nåt som inte stämmer med nålen som går ner i botten (under flottören) Det kärvar lite. Kan jag korta nålen lite på undersidan flottören?
Kan inte se att det skulle kunna ge ett nytt problem?
Nån som vet?
Frisbee <!-- </EdIndex> --></div>
Jag får bensin ur slangen så det måste sitta i förgasaren.
Otur nu när jag äntligen hittat felet på tändningen och fått den att starta så stoppar den efter 5-6 sek.
Flottören är hel. Ställbara munstycket är ok.
MEN det är nåt som inte stämmer med nålen som går ner i botten (under flottören) Det kärvar lite. Kan jag korta nålen lite på undersidan flottören?
Kan inte se att det skulle kunna ge ett nytt problem?
Nån som vet?
Frisbee <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nålsätet i botten av flottörhuset kan vara igensatt med smuts. Ta en liten borr 1 - 1,5 mm ungefär och "borra" hålet rent. Var mycket försiktig! Undvik borrmaskin. Använd gärna handdrill eller snurra helt enkelt borren med en spetsig tång. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Verkar som om flottören stannar uppe på kanten av hålet i botten och sen inte kommer ner igen för att fylla på bensin. Har kollat nålen och flottören och allt verkar ok och nålen är rak och fin.
Skall prova å göra rent i sätet för nålen. Återkommer.
P.S. den startar lätt och går tills den inte får bensin dvs 5-10 sek.
Frisbee <!-- </EdIndex> --></div>
Skall prova å göra rent i sätet för nålen. Återkommer.
P.S. den startar lätt och går tills den inte får bensin dvs 5-10 sek.
Frisbee <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja så var det löst. Tack för tipsen de har verkligen hjälpt.
Nu har jag provåkt (efter ytterligare en hårdare rengöring av förgasaren)
MEN det var det slöaste jag har suttit på.
Skall det verkligen inte vara topplockspackning på denna motorn?
Kickade runt med testaren för att kolla kompet och fick upp max 6 kg.
Verkar väldigt dåligt.
Skall enl. internet vara 9 kg. original. Ny kolv nya ringar och nyborrad cyl.
sitter på.
Frisbee <!-- </EdIndex> --></div>
Nu har jag provåkt (efter ytterligare en hårdare rengöring av förgasaren)
MEN det var det slöaste jag har suttit på.
Skall det verkligen inte vara topplockspackning på denna motorn?
Kickade runt med testaren för att kolla kompet och fick upp max 6 kg.
Verkar väldigt dåligt.
Skall enl. internet vara 9 kg. original. Ny kolv nya ringar och nyborrad cyl.
sitter på.
Frisbee <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Men inkörning saknas <!-- </EdIndex> --></div>Frisbee skrev:Ja så var det löst. Tack för tipsen de har verkligen hjälpt.
Nu har jag provåkt (efter ytterligare en hårdare rengöring av förgasaren)
MEN det var det slöaste jag har suttit på.
Skall det verkligen inte vara topplockspackning på denna motorn?
Kickade runt med testaren för att kolla kompet och fick upp max 6 kg.
Verkar väldigt dåligt.
Skall enl. internet vara 9 kg. original. Ny kolv nya ringar och nyborrad cyl.
Frisbee