Vilken motorcykel?

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
56:an
Forumsponsor

Vilken motorcykel?

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!

Jag hittade ett datablad på en motorcykel. Kan någon med hjälp av uppgifterna säga vilken motorcykel det är? :P

(Jag var tvungen radera några avslöjande uppgifter.)

Bild

Vem av er är snabbast med rätt lösning? :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Husqvarna - 256 A <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Måste ju vara någon Hva eller Monarkmodell :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Grannen skrev:Måste ju vara någon Hva eller Monarkmodell :shock:
Tror jag också 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->svensk produkt, JA.... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Monark med Sachsmotor kanske? <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Njet... :bigeyebouns: <!-- </EdIndex> --></div>
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag gillar ordet ''ultrakorta'' :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

Wiklund skrev:Jag gillar ordet ''ultrakorta'' :lol:
Ja, kanske lite av VRM Roffe fastän på sextiotalet.... <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

Wiklund skrev:Jag gillar ordet ''ultrakorta'' :lol:
Det var många snillrika idéer i den motorn och i hela motorcykeln förresten. Jag tror det var så att man helt enkelt vände på svänghjulet och monterade tändplattan utvändigt istället för tvärtom som var brukligt. På så vis gick det att få en kortare och stabilare axeltapp samt att tändmagneten blev lättåtkomlig och kunde åtgärdas blixtsnabbt exempelsvis vid tävlingar. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det en Gustav "Flink" hoj? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rätt!!! oregonian_congratulations.gif

Klicka här <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:bananas: Det var helrund vevaxel med korta axeländar som fick mig att tänka på Flink <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det fanns ett par olika varianter på vevaxlarna till Silverpilen varav en hade ovanligt små balansvikter så vevhuset blev som ett "stort hål". Helrunda balanser gjorde säkert susen men det var också dyrt - då liksom nu.

Som 13-14 åring beställde jag hem reklampaketet från Flink's, tror brevet var poststämplat 1969 när jag bläddrade igenom det igår kväll. Flinks katalog 68' som också har funnits i kuvertet gav jag tyvärr bort till en kompis för några år sedan men det är en bussig kille så jag ångrar det ej.

Det tycks vara "motorkvinna" i dej Josefine som är så lyhörd för tekniska detaljer som skulle gått någon annan helt förbi.... :)

Jag har alltid tyckt det är "motorkille" i mej men nu spökar AUDI:n igen trots jag bytt bränslepump. Ska jag vara ärlig vet jag inte var det är för fel och inte törs jag använda bilen heller för plötsligt börjar bränslepumpen väsnas och sedan bara stannar bilen.... :(

"Motorkillens" stolta självförtroende har börjat tryta..... :tierdeyes: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du 56:an, nog är du motorkille alltid, Jag har varit med ganska länge i motorcross och endurokretsar men jag har alldrig hört talas om en Flink,men så var det 60 tal också, för mej ser den ut som en gammal Husqvarna, förutom motorn, så kanske var det så man tänkte om man såg den, Jag förstår att motorn var lite speciell, vet du om den gick i några tävlingar och i så fall vem körde den? :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Skriv svar