Hur tänker endel?
-
Hur tänker endel?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.blocket.se/dalarna/Crescent_1149__raketarsle__110cc_4_takt_22295545.htm?ca=18&w=3
Orenoverad och allt... <!-- </EdIndex> --></div>

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur kan man förstöra en så fin moppe
den ser ju så fin ut att den skulle fått vara original...vicken knäppgök...
<!-- </EdIndex> --></div>

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Du har fel på alla dom påståenden du skriver om .. läs din mening igen <!-- </EdIndex> --></div>Mcb1203+1209 skrev:Den motorn går nog mycket bättre än de gammla sachs-motorerna. Dessutom ser det ju ut som han har integrerat den riktigt bra. Funderar på att montera en lifan på min flaka till hösten. kostar 2500kr. Flakan kommer gå i 70km/h![]()
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Onödigt på en FIN originalare! 
En sachs kan ju typ var i brukskick i 50år utan att renoveras, undra om den där motorn klarar det![[get_real] staff_36-1](./images/smilies/staff_36-1.gif)
Om man vill att Sachsen ska gå 70 knyck så köp 17bing + cylle å dreva. Det kostar också ca 2500:- om du köper begagnad fugge och cylle men nya drev. <!-- </EdIndex> --></div>

En sachs kan ju typ var i brukskick i 50år utan att renoveras, undra om den där motorn klarar det
![[get_real] staff_36-1](./images/smilies/staff_36-1.gif)
Om man vill att Sachsen ska gå 70 knyck så köp 17bing + cylle å dreva. Det kostar också ca 2500:- om du köper begagnad fugge och cylle men nya drev. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
-
-
Hoppsan!!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska jag börja med att säga förlåt, eller? Det är helt sjukt vad en gammal moped kan röra upp känslor!! Det är ju inte direkt en ovanlig modell som jag byggt på. Men, visst, nog tänkte jag både en och 2 ggr innan kapmaskinen startades. Men, jag ångrar ingenting. Det är det roligaste jag kört. Try it! You'll like it!
Å andra sidan. Jag kan ju glädja er termosmopedister med att jag har hjälpt till att höja värdet på era nu.
<!-- </EdIndex> --></div>
Å andra sidan. Jag kan ju glädja er termosmopedister med att jag har hjälpt till att höja värdet på era nu.

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle inte säga något om det varit en skrothög som man satt sågen i, men denna hade ju ett samlarvärde.
Du har den första Raketen dvs en -61'a och detta var det enda året som denna tank (rundade tanksidor med större dekal) var monterad. Det finns inte så gott om dom längre. <!-- </EdIndex> --></div>
Du har den första Raketen dvs en -61'a och detta var det enda året som denna tank (rundade tanksidor med större dekal) var monterad. Det finns inte så gott om dom längre. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Och era blir fortfarande mer värda, så ni borde tacka mig istället för att idiotförklara mig. Men det går väl bra att göra så på detta forum. Det blir ju inte "på riktigt" på nåt sätt. Och, visste jag mer om de som idiotförklarat mig skulle jag med all säkerhet hitta nåt som jag tycker är helt stört och därmed kunna idiotförklara dem med. <!-- </EdIndex> --></div>
Ok, den kanske var ovanligare än jag visste/trodde. Men den är ju ännu mer ovanlig nu! Nu är det ju en 61:a med rund tank och stort märke med Lifan 110cc-motor!Raketsport skrev:Jag skulle inte säga något om det varit en skrothög som man satt sågen i, men denna hade ju ett samlarvärde.
Du har den första Raketen dvs en -61'a och detta var det enda året som denna tank (rundade tanksidor med större dekal) var monterad. Det finns inte så gott om dom längre.
Och era blir fortfarande mer värda, så ni borde tacka mig istället för att idiotförklara mig. Men det går väl bra att göra så på detta forum. Det blir ju inte "på riktigt" på nåt sätt. Och, visste jag mer om de som idiotförklarat mig skulle jag med all säkerhet hitta nåt som jag tycker är helt stört och därmed kunna idiotförklara dem med. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men vad har man för användning av en Lifan-konverterad moped? Man får ju knappt åka med den på inhängnat område. Idag vet inte Polisen bättre men snart är det lätt för dem att identifiera en moppe med Lifanmotor. Då är den ju helt oanvändbar.
Så frågan kvarstår; Varför sätter man i en Lifanmotor i något fordon överhuvudtaget som är ämnat att framföras i trafik? <!-- </EdIndex> --></div>
Så frågan kvarstår; Varför sätter man i en Lifanmotor i något fordon överhuvudtaget som är ämnat att framföras i trafik? <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det finns ju olika inriktningar inom hobbyn. Racing, original, orginalrenoveringar och specialbyggen o säkert många fler.
Jag hoppas att vi ska kunna diskutera och träffas på samma forum utan att bli "ovänner" för det.
Jag är ju en originalnörd och vill helst ha mopederna som dom byggdes, du och fler med dig ser möjligheter att modifiera. Det finns fler än du som bygger om på detta forum och jag hoppas att du känner dig välkommen trotts att några av oss inte gillade Raket-modifieringen. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag hoppas att vi ska kunna diskutera och träffas på samma forum utan att bli "ovänner" för det.
Jag är ju en originalnörd och vill helst ha mopederna som dom byggdes, du och fler med dig ser möjligheter att modifiera. Det finns fler än du som bygger om på detta forum och jag hoppas att du känner dig välkommen trotts att några av oss inte gillade Raket-modifieringen. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson