sachs växel problem
sachs växel problem
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en sachs 3växlad hand och i söndags så fick jag problem jag skulle köra upp för en backe la i ettan och då smällde det till och den hamna i neutral och jag får inte i nån växel det hjälpte inte att justera växlarna.
vad kan det vara som är fel??? <!-- </EdIndex> --></div>
vad kan det vara som är fel??? <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den som har lyckats med att ha av dragkilen, han har mycke pulver i snurran. Tag löst drevet och kolla hur det ser ut. Rengör med förtunning och sätt på låsvätska. Viktigt med den kupiga brickan under muttern och drag åt hårt och lite till. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilket drev menar du?
http://raketsport.com/sachs_50_3ls.htm på bild 3? <!-- </EdIndex> --></div>
http://raketsport.com/sachs_50_3ls.htm på bild 3? <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag lyckades knäcka en i min ungdom med en vårdslös växling.
just då var den bara på en hästkraft. men jag har alltid haft känslan av att den 50ss hade haft ett hårt liv reda före att jag fick tag på den.
eftersom jag inte viste att växelstången ska nitas, så fick jag öppna motorn igen skruva dit den en andra gång.
erlan
PS
jag lärde mig rätt snart att växelspaken ska man vara snäll mot på en sachs <!-- </EdIndex> --></div>
just då var den bara på en hästkraft. men jag har alltid haft känslan av att den 50ss hade haft ett hårt liv reda före att jag fick tag på den.
eftersom jag inte viste att växelstången ska nitas, så fick jag öppna motorn igen skruva dit den en andra gång.
erlan
PS
jag lärde mig rätt snart att växelspaken ska man vara snäll mot på en sachs <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Japp och varva ur för att sedan skicka knäet till månen för att sedan märka att man prickat friläge56:an skrev:Precis...... å med Zyndappen kunde man bara gasa och sparka i ettan och skiten höll ändå...erlan skrev:PS
jag lärde mig rätt snart att växelspaken ska man vara snäll mot på en sachs

Känsligt ämne för en del det där. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt skrev:Japp och varva ur för att sedan skicka knäet till månen för att sedan märka att man prickat friläge56:an skrev:Precis...... å med Zyndappen kunde man bara gasa och sparka i ettan och skiten höll ändå...erlan skrev:PS

-
ks100 Växelpedal
<!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt skrev:Japp och varva ur för att sedan skicka knäet till månen för att sedan märka att man prickat friläge56:an skrev:Precis...... å med Zyndappen kunde man bara gasa och sparka i ettan och skiten höll ändå...erlan skrev:PS
ks100 Växelpedal