<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Amarace skrev:Som kuriosa var det en sån moppe jag körde första gången i mitt liv jag körde moped.
Med viss reservation kan jag säga att det var en Monarscoot för min del. Mina föräldrar köpte en åt syrran 1968 och farsan målade och jag mekade upp den. Det var en 57:a med aluminiumfälgar minns jag. Själv var jag bara 12 år och hade just börjat min mopedmekarbana.
Amarace skrev:Den står helt original i grannens lagård, köptes ny 1964, ersatte en Monarped enpetare (som också står kvar där), men den går inte att köpa tyvärr, har försökt redan för 25 år sedan.
Mitt råd:
Ge inte upp!!! Om nu inte din granne är mer än fast besluten att du inte ska ha dennes saker bör du absolut inte göra det. För om du gör det är risken stor att du får se någon annan komma dit och lasta upp mopederna på ett släp och det vore ju inte så kul, eller hur?
Alltså, visa ditt intresse men tjata inte.
Jag vill inte säga för mycket än men jag har något liknande på gång men jag tar det försiktigt och försöker hålla ständig koll så det inte sker något där jag inte kan vara med som köpare.... <!-- </EdIndex> --></div>