<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm angående motplat finns det mycket att lära...har jag lärt lite om detta system.
Kanske inte det Optimala system man kan ha... men jag tror iaf...att det måste funka.....det har inga brytare...
Det finns så många fällor om dessa system, höger/vänster gång paras i hopp med hur som hellst...inte bra/bäst.
Det finns en pil på EKF system så visar rotations riktiningen...medturs/eller moturs... har jag haft svårt att finna dom med moturs system.
Jag har inte lyckas se på en tändplatta när detta gäller en tändplatta till moturs till motorer 50S, 50/4, 50/5AKF
med 80CC motor är det troligen grövre kona på svänljuls axel....så då passar inte EKF Motplat på dessa men
tändspole är samma.
Så man får ett dillema då man inte kan se vad jag vet på dessa tändplattor vilket håll de går åt,
(linkdre = vänster) (Rechtdre=höger) jag har Om mätt spolarna för att få en ledtråd.....då finns det skillnader.
Å vad jag kan förstå så skall man inte bland höger / vänster gång för optimal tändning, fast det funkar att köra med olika dvs..
På denna sida....
http://www.motelek.net/zundanlagen/motoplat1.html
Detta är lite att tänka på när det gäller motoplat system så är det inte enklet, kan jag lova.....detta är bara en led tråd & rekomendtion.
Om ni har frågor svaras dessa via PM...
MVH billykid <!-- </EdIndex> --></div>