
Redrevo70 Fs1 Sprinter
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
-
- Inlägg: 103
- Blev medlem: 03 aug 2011, 23:00
- Ort: Örebro
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Här är min "Setuplista" vet inte hur bekant du är med motorn och dess komponenter men skall kunna leverera cirka 18-20 hästkrafter och lite till om jag filar cylindern.
Derbi EBS motorblock - Matchportat av Lud3r
Hebo manston Redrevo 70cc
Doppler endurance vevparti
SKF C3 ramalager
Mk Prorace/Avstämd pipa @ 13500rpm
Kehin PWK 28mm förgasare
Honda Cr85 reedventil
Aluminium 10mm reedspacer
Honda Cr85 insug)
Original koppling/Blästrade mellanskivor/Mhr fjädrar
Pvl analogt tändsystem
NGK Iridium BR10EIX/BR9ES tändstift
Hebo nållager
NGK Racing tändkabbel
Drevning 11-15/45
Det som fattas just nu är att fila reedhuset så att membranet går ner i blocken och skaffa en tändning annars har jag allt.
<!-- </EdIndex> --></div>
Ja får jag tid till det ska jag bygga mig ett mycket annat som måste göras också.SachsMekarn skrev:Bygg ett eget det är ballt! Va blir det för trim??
Här är min "Setuplista" vet inte hur bekant du är med motorn och dess komponenter men skall kunna leverera cirka 18-20 hästkrafter och lite till om jag filar cylindern.
Derbi EBS motorblock - Matchportat av Lud3r
Hebo manston Redrevo 70cc
Doppler endurance vevparti
SKF C3 ramalager
Mk Prorace/Avstämd pipa @ 13500rpm
Kehin PWK 28mm förgasare
Honda Cr85 reedventil
Aluminium 10mm reedspacer
Honda Cr85 insug)
Original koppling/Blästrade mellanskivor/Mhr fjädrar
Pvl analogt tändsystem
NGK Iridium BR10EIX/BR9ES tändstift
Hebo nållager
NGK Racing tändkabbel
Drevning 11-15/45
Det som fattas just nu är att fila reedhuset så att membranet går ner i blocken och skaffa en tändning annars har jag allt.

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Längtar tills det här bygget står färdigt!Hilmersson skrev:Ja får jag tid till det ska jag bygga mig ett mycket annat som måste göras också.SachsMekarn skrev:Bygg ett eget det är ballt! Va blir det för trim??
Här är min "Setuplista" vet inte hur bekant du är med motorn och dess komponenter men skall kunna leverera cirka 18-20 hästkrafter och lite till om jag filar cylindern.
Derbi EBS motorblock - Matchportat av Lud3r
Hebo manston Redrevo 70cc
Doppler endurance vevparti
SKF C3 ramalager
Mk Prorace/Avstämd pipa @ 13500rpm
Kehin PWK 28mm förgasare
Honda Cr85 reedventil
Aluminium 10mm reedspacer
Honda Cr85 insug)
Original koppling/Blästrade mellanskivor/Mhr fjädrar
Pvl analogt tändsystem
NGK Iridium BR10EIX/BR9ES tändstift
Hebo nållager
NGK Racing tändkabbel
Drevning 11-15/45
Det som fattas just nu är att fila reedhuset så att membranet går ner i blocken och skaffa en tändning annars har jag allt.

-
- Inlägg: 103
- Blev medlem: 03 aug 2011, 23:00
- Ort: Örebro
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Det gör jag med förhoppningsvis gör den det tills sommaren vilket är ett av målen. Men det är mycket kvar att göra och mycket som kan strula. Ska alla fall försöka få den startklar någon gång i vinter.#KelleR# skrev:
Längtar tills det här bygget står färdigt!

- alf-johan
- Forumsponsor
- Inlägg: 5000
- Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
- Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
En till som ser fram emot detHilmersson skrev:Det gör jag med förhoppningsvis gör den det tills sommaren vilket är ett av målen. Men det är mycket kvar att göra och mycket som kan strula. Ska alla fall försöka få den startklar någon gång i vinter.#KelleR# skrev:
Längtar tills det här bygget står färdigt!

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
-
- Inlägg: 103
- Blev medlem: 03 aug 2011, 23:00
- Ort: Örebro
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Update - 13/11
Nu har jag fått hem lite nya fräscha detaljer till bromssystemet, så nu ska jag nog kunna få stopp på skiten. Dom blästrade mellanskivorna fick jag också med på bild. Fick bli att montera Derbi original expansionskärlet som passade hyfsat bra med dom nya motorbågar/kylarfästena. Dock bara en äcklig garage bild på det.
Och sist men inte minst gjorde Raggarkammen här på forumet några fina steldämpare/vapen åt mig. Har nog dock fått tag på ett par vantskruvar nu som jag ska ha vilket är ett plus i och med att jag kan ställa höjden på hojen. Så dessa blir nog att ha som prydnader! :wub:


<!-- </EdIndex> --></div>
Nu har jag fått hem lite nya fräscha detaljer till bromssystemet, så nu ska jag nog kunna få stopp på skiten. Dom blästrade mellanskivorna fick jag också med på bild. Fick bli att montera Derbi original expansionskärlet som passade hyfsat bra med dom nya motorbågar/kylarfästena. Dock bara en äcklig garage bild på det.
Och sist men inte minst gjorde Raggarkammen här på forumet några fina steldämpare/vapen åt mig. Har nog dock fått tag på ett par vantskruvar nu som jag ska ha vilket är ett plus i och med att jag kan ställa höjden på hojen. Så dessa blir nog att ha som prydnader! :wub:



-
- Inlägg: 3240
- Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
- Ort: SMEBACKEN
- Kontakt:
-
- Inlägg: 103
- Blev medlem: 03 aug 2011, 23:00
- Ort: Örebro
-
- Inlägg: 103
- Blev medlem: 03 aug 2011, 23:00
- Ort: Örebro
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej ledsen för dåligt med uppdateringar här, har stöt på lite problem men lite har jag fått gjort, skulle monterade bromssystemet men behövde en distans mellan ramen där axeln för bromspedalen går i och med att centralstödet inte sitter där längre.
Samt så märkte jag att framhjulet ej var riktigt centrerat så bad Pappa att svarva lite åt mig nu i helgen tror att han får klart det i natt så kan kolla på det i morgon. Kände att jag var tvungen att göra något så var ute klöv motorn och filade reedhuset så nu går reedventilen ner i blocket. Fick fila 1,2mm på båda sidor sen passade den fint.
Sen monterade jag ett nytt bakdrev då det gamla var i dåligt skick.


<!-- </EdIndex> --></div>
Samt så märkte jag att framhjulet ej var riktigt centrerat så bad Pappa att svarva lite åt mig nu i helgen tror att han får klart det i natt så kan kolla på det i morgon. Kände att jag var tvungen att göra något så var ute klöv motorn och filade reedhuset så nu går reedventilen ner i blocket. Fick fila 1,2mm på båda sidor sen passade den fint.
Sen monterade jag ett nytt bakdrev då det gamla var i dåligt skick.




-
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
- Ort: Småland.
-
- Inlägg: 103
- Blev medlem: 03 aug 2011, 23:00
- Ort: Örebro
-
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
- Ort: Småland.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
det gör inte jag heller, men blå harry kommer göra det <!-- </EdIndex> --></div>Hilmersson skrev:Jag ser inga knogjärn?Neifelheim skrev:knogjärn går inte under knivlagen, dom går under vapenlagen, man får inte ens innehava dessa längre. dock cool detalj...
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
högst opraktiska knogjärn annars
och för övrigt tror jag att dom kommer förbi se knogjärnen om han kommer åkande med det där monstret på allmän väg
<!-- </EdIndex> --></div>
nää, tror det är lungt, jag hade ett bältesspänne som delade funktion med hålla uppe byxor och knogjärn. vart muddrad typ 3-4 gånger som ung med den, så länge inte funktionen är knogjärn så är det bara dekorativtNeifelheim skrev:det gör inte jag heller, men blå harry kommer göra detHilmersson skrev:Jag ser inga knogjärn?Neifelheim skrev:knogjärn går inte under knivlagen, dom går under vapenlagen, man får inte ens innehava dessa längre. dock cool detalj...


