Is räcer (rödmyra) med dt motor!
- alf-johan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fy fan detta blir bra, trodde alldrig att man kunde få så fin passform på grejorna, Detta kallar jag för att bygga om, år det inte bra sång i den motorn, om man har rakt rör? Fortsätt , fortsätt, Känner jag grabbarna från Kilafors rätt , så gör dom som min farsa sa, dom tar aldrig emot oräknade pengar och stryk
<!-- </EdIndex> --></div>

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för det Affe. Jag har faktiskt inte startat upp den än, men nog tror jag sången blir skön. 56:an moroten köptes på bikenet ( tror dom håller till i djurås) och det var den snabbaste leverans jag varit med om.
Klickade på" skicka" kl. 20.45 på kvällen, och kl. 16.15 dagen efter kom ett sms att grejjorna fanns på bussgodset i stan. Inte var dsen dyr heller. Löjligt billig faktiskt. 2600 plus 300 i frakt .
Klickade på" skicka" kl. 20.45 på kvällen, och kl. 16.15 dagen efter kom ett sms att grejjorna fanns på bussgodset i stan. Inte var dsen dyr heller. Löjligt billig faktiskt. 2600 plus 300 i frakt .

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
I bromsbänk när jag fick 4,8 hk, så gav en lifan 8,8 och riktigt gött morr i dem är det också.
Funderar själv på att köpa en faktiskt, och sätta i min "isracer, eller vad det nu blir av den.
Får jag fråga om du fick med "monteringssats" så att man kan skruva den i de existerande motorfästena i det priset? <!-- </EdIndex> --></div>
Har ett par killar i moppeklubben som har busmoppar med såna motorer. En fs1a och en compakt, de går riktigt bra, mycket bakhjulsåkaLevve skrev:Tack för det Affe. Jag har faktiskt inte startat upp den än, men nog tror jag sången blir skön. 56:an moroten köptes på bikenet ( tror dom håller till i djurås) och det var den snabbaste leverans jag varit med om.

I bromsbänk när jag fick 4,8 hk, så gav en lifan 8,8 och riktigt gött morr i dem är det också.
Funderar själv på att köpa en faktiskt, och sätta i min "isracer, eller vad det nu blir av den.
Får jag fråga om du fick med "monteringssats" så att man kan skruva den i de existerande motorfästena i det priset? <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nänä.ingen mont.sats för motorfästen, men jag tror det finns sats till flakmoppar, så det går att montera bolt-on. Det var faktiskt ett jävla bök å få dit den på combinetten, men med liite övervinkling uppåt och liite "justering" på stagen till framskärmen så behövde jag varken kapa eller rejka ramen. Nu svarar jag inte på mer i den här tråden. Jag tycker inte att det är schysst mot gabbe å kapa hans tråd. Jag lägger upp en egen projekttråd om lifandappen i stället. Kommer i morgon , eftersom jag har fler bilder på jobbdatorn..

Tänkvärt att dessa motorer har en oljepump som suger olja i blockets framkant. Om man vinklar om motorer utan att ta hänsyn till oljenivån vid vissa viktiga platser kan det sluta på ett tråkigt sätt... men nu är det nog bäst att Gabbe får tillbaka sin tråd, så vi kan framföra våra åsikter om Yamahamotorer istället!Levve skrev:Det var faktiskt ett jävla bök å få dit den på combinetten, men med liite övervinkling uppåt och...

Instämmer till fullo! Ser framemot att se detta bygge fortskrida, har ett eget "isracer" bygge på G, kanske blir tråd om det också... <!-- </EdIndex> --></div>
G-son skrev:Tänkvärt att dessa motorer har en oljepump som suger olja i blockets framkant. Om man vinklar om motorer utan att ta hänsyn till oljenivån vid vissa viktiga platser kan det sluta på ett tråkigt sätt... men nu är det nog bäst att Gabbe får tillbaka sin tråd, så vi kan framföra våra åsikter om Yamahamotorer istället!Levve skrev:Det var faktiskt ett jävla bök å få dit den på combinetten, men med liite övervinkling uppåt och...
Instämmer till fullo! Ser framemot att se detta bygge fortskrida, har ett eget "isracer" bygge på G, kanske blir tråd om det också... <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
har för mig att dom kostar 2500kr å röret 500 säg till om du vill ha den 
har aldrig äns tagit upp motorn ur kartongen <!-- </EdIndex> --></div>
har en sådan hemma helt ny56:an skrev:Vad kostar en sådan motor och vem säljer dom?
Motorn passar bra tycker jag, kanske en smula för nära framskärmen men det kompenseras av den perfekta inpassningen mellan motorn och kedjeskyddet.

har aldrig äns tagit upp motorn ur kartongen <!-- </EdIndex> --></div>
-