monarpedens krök är inte samma. denna ja ska ha går under bromspedalen o rätar lite på sig en bit bakåt. <!-- </EdIndex> --></div>Pälle skrev:Har ännu inte hittat nån sköld Niklas. Tror jag har en Ilokrök liggandes, passar det från Monarpeder med Ilo tro?NiklasHögberg skrev:blir stillestånd en stund i detta projekt som det ser ut. saknar ett bra komplett avgassystem samt att kassan e skral just nu!! men suzukin skall avyttras så man kanske får någon krona att handla för!!
Monarscooten.
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->liten uppdatering. fick hjulet åter från lack idag. monterade drev samt däck o slang. sen kom de annat att göra i verkstan. skall fixa till med en sköld som passa min modell av sving. sen kan den snart rulla på egna hjul!

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>

Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tänkte ladda upp bild hur de såg ut när ja hämta den samt ett foto i nuläget! det har gått ganska fort trots allt att få den till detta skick!!
Nyss Hämtad:

Uploaded with ImageShack.us
Som den står just nu:

Nyss Hämtad:

Som den står just nu:

Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag tror tankarna var röda för att det var signalfärg för bly förr i tiden.
alla civila bensindunkar var ju röda på den tiden.
jag har för mig att det är därför automatolja till bilar är röd. har för mig att även den innehöll bly på den tiden.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
alla civila bensindunkar var ju röda på den tiden.
jag har för mig att det är därför automatolja till bilar är röd. har för mig att även den innehöll bly på den tiden.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag är all bensin grönfärgad men innan 95 blyfri kom har jag bestämt för mig all bensin var rödfärgad. Undrar tamejtusan om den inte kallades för "röd bensin" också....
Kan nog vara så att röd har med bly att göra. Mönja var alltid rött.
Inte bara bensinen är grön idag, har för mig dieselbränslet är det också, men det gjordes av skattetekniska skäl så inte bilar kunde köras med villaolja på den tiden. I dag gäller inte sådant där längre utom för sjönäringen som fortfarande använder skattebefriad diesel. <!-- </EdIndex> --></div>
Kan nog vara så att röd har med bly att göra. Mönja var alltid rött.
Inte bara bensinen är grön idag, har för mig dieselbränslet är det också, men det gjordes av skattetekniska skäl så inte bilar kunde köras med villaolja på den tiden. I dag gäller inte sådant där längre utom för sjönäringen som fortfarande använder skattebefriad diesel. <!-- </EdIndex> --></div>
-
tackar tackar. nästa steg blir att slöjda till en bromsköld som passar hjulet samt svingen på denna makapär. <!-- </EdIndex> --></div>Grannen skrev:"Inte bara bensinen är grön idag som du skriver"
Sant - även Niklas moped får grönt av mig, snygg och trevlig moped lär detta bli.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
-
jo ja önskar med den vore klar nu. så även min sambo som vill att den kommer på hjul. skall slöjda ordning bkhjulet så snart som möjligt sen e de nära start. kommer eventuellt en spekulant o kollar på min sukka imorgon så får ja loss lite pengar. men de kanske de blir att köpa ngn annan moppe för. sen behövs ju egentligen ny dator men köper ny fin laptop för 2000:- av min kusin. så de kan ju kanske bli både moppe o dator, <!-- </EdIndex> --></div>alf-johan skrev:Dit med hjulet nu Niklas vi vill se guldfisken färdig![]()
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
var det inte 28 kugg på ilo-monarscooten???
jag har inte lagt märke till det förut, men är inte det där drevet för stort.NiklasHögberg skrev:liten uppdatering. fick hjulet åter från lack idag. monterade drev samt däck o slang. sen kom de annat att göra i verkstan. skall fixa till med en sköld som passa min modell av sving. sen kan den snart rulla på egna hjul!
var det inte 28 kugg på ilo-monarscooten???