Vilken motorcykel?

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sedär - en bild till av något mystiskt objekt som doktorn trollat fram med sitt trollspö.. :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaså, du har en sådan du också? Liksom Conrad....

När jag ser din HVA 125 kan jag konstatera att jag tydligen köpte ny tank också och att den var lackad och färdig men då gul istället för röd. Förmodligen av senare modell än hojen. Ser också att bakfjädringen på din är modifierad till modernare snitt. <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Doktorns hoj har fått ett extra stag som förstärkning där nya fästörat är ditsvetsat för stötdämparen - snyggt gjort må jag säga. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja den är lite uppdaterad synd men sant :(
Det sitter fel gaffel/framhjul 23" från ngn japs (ser fördjävligt ut)
söker med ljus å lykta efter rätta sortens hjul 21" alufälg på ett nav som ser ut som E-typens fast större. samt en originalgaffel..dämparna har jag bytt till dom med cromhylsorna som satt original sen är ju lyktan fel den med (tagen fr. en E-type)
Tjosan! <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Satt och kollade lite på gamla motorcyklar. Husqvarna 32 Sport kände jag inte till och ska ha tillverkats så sent som 1957. Alltså gjordes HVA 120 kubikaren samtidigt som Silverpilen i minst 2 år.

http://www.kellymotodepoca.com/images/Husqvarna_Model_32_Sport_57.jpg

Jag tycker den ser ut som någonting mitt emellen HVA Silverpilen och Novolette Sport.... :P <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar