Hur tänker endel?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
sprintstar

Inlägg av sprintstar »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Sprintstar du behöver inte ursäkta dej KÖR SÅ DET RYKER :shock: :D :D 8)
Anledningen till att jag säljer den är att jag gör det. Inte bokstavligt men bildligt. Det går för fort helt enkelt... <!-- </EdIndex> --></div>
Mcb1203+1209

Inlägg av Mcb1203+1209 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallå sprintstar
Hur fort går den egentligen? Planerar att Lifan-konvertera min flakmoped till hösten. Tror du att en 70cc klarar att dra iväg flakan i 50 knyck? Är motorn köpt på www.Bikenet.se ? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

Mcb1203+1209 skrev:Hallå sprintstar
Hur fort går den egentligen? Planerar att Lifan-konvertera min flakmoped till hösten. Tror du att en 70cc klarar att dra iväg flakan i 50 knyck? Är motorn köpt på www.Bikenet.se ?
Det bör den lätt göra.

Skulle lätt göra 50km/h med 60cc också med originalmotorn. <!-- </EdIndex> --></div>
sprintstar

Inlägg av sprintstar »

Mcb1203+1209 skrev:Hallå sprintstar
Hur fort går den egentligen? Planerar att Lifan-konvertera min flakmoped till hösten. Tror du att en 70cc klarar att dra iväg flakan i 50 knyck? Är motorn köpt på www.Bikenet.se ?
Jag har inte vågat varva ur den på 4:an, men, en kompis hade en likadan (också raketsarsle med 110cc Lifan) för ett tag sen som han inte heller vågade varva ur på 4:an. Han vart dock ikappåkt en gång, ovetande, av en polare till han som åkte mc. Vid 95 körde de lika fort och han gasade alltså inte fullt då. Det är den enda indikationen på hur fort den går som jag vet.
Och jodå, motorn är köpt på bikenet. 70.kubikaren klarar garanterat av att får upp den i 50blås. Det är ett helt sjukt vrid i dom här motorerna så flakans vikt spelar nog ingen roll. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En Flaka i över 65 kmh då börjar det nog bli spännande... :lol: (ps mesigt att inte törsa hålla fullt.. staff_shutup9ou.gif )
hade en polare med duktigt vässad Zyndapp-motor på en flaka, jobbig att hålla på vägen men fort gick den... thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lifan finns väl med 50cc också och även den borde räcka för att ge en flaka 50 km/h. Antagligen fullt tillräckligt men ändå inte så överdimensionerat att det blir farligt.

Var rädda om er :!: :!: :!:
Det är bara katter som har 9 liv. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns Lifan i V8? Ä lite sugen på å konvertera min Cadillac -46a staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, amerikanska bilar behöver ofta rättas till till det bättre så du är definitivt inne på rätt spår. Men tyvärr så finns väl inte Lifan som V8 men det finns en V8 i XC90 som är bra och bränslesnål....köp en sådan! staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja tror nog att ja kör mä min 346a ett tag till för sidventilsmotorer växer inte på träd :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
rollingbass
Kontakt:

En lugn sommardag

Inlägg av rollingbass »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var ute & knalla med compacten idag på en bonnaväg me´grus.
Låg väl i ca: 20 km/h när motorn plötsligt började varva kopiöst helt av sig självt.

Den tjöt som en turbo och hastighetsmätaren slog & studsade i botten... Innan jag visste ordet av gick den upp på bakhjulet?
For förbi ett gammalt par som skrikande kastade sig i vansinnig panik i diket bland bränn-nässlorna.
Såg bara ett par kryckor flygandes i backspegeln!

Höll på att sätta snusen i halsen av ren chock samt ett starkt behov av ett besök på s..t huset.

När framhjulet till sist tog mark åkte jag darrandes hem till stugan och hällde upp en ordentlig grogg för att lugna nerverna...
Puh.. Vilken chock
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som jag säger: tänk på vad du tankar. Klart den gick sakta först med gammal bensin i förgasaren och sedan när den nya kom fram, det var då det hände.
Föresten hur gick det med kryckorna ? <!-- </EdIndex> --></div>
sprintstar

Re: En lugn sommardag

Inlägg av sprintstar »

rollingbass skrev:Var ute & knalla med compacten idag på en bonnaväg me´grus.
Låg väl i ca: 20 km/h när motorn plötsligt började varva kopiöst helt av sig självt.

Den tjöt som en turbo och hastighetsmätaren slog & studsade i botten... Innan jag visste ordet av gick den upp på bakhjulet?
For förbi ett gammalt par som skrikande kastade sig i vansinnig panik i diket bland bränn-nässlorna.
Såg bara ett par kryckor flygandes i backspegeln!

Höll på att sätta snusen i halsen av ren chock samt ett starkt behov av ett besök på s..t huset.

När framhjulet till sist tog mark så var åkte jag darrandes hem till stugan och hällde upp en ordentlig grogg för att lugna nerverna...
Puh.. Vilken chock
Bild
Släng bort sachsmotorn och dit med en riktig Lifan istället. Den har lugnare gång och där bestämmer du själv när det ska gå fort. Men det kan gå för fort då med. Speciellt om man blir brorduktig och inte tänker sig för. Men där bestämmer iallafall du som förare när det ska gå fort.
OBS! Ironi! <!-- </EdIndex> --></div>
rollingbass
Kontakt:

Re: En lugn sommardag

Inlägg av rollingbass »

Släng bort sachsmotorn och dit med en riktig Lifan istället. Den har lugnare gång och där bestämmer du själv när det ska gå fort. Men det kan gå för fort då med. Speciellt om man blir brorduktig och inte tänker sig för. Men där bestämmer iallafall du som förare när det ska gå fort.
OBS! Ironi!
Jag blir nervös om det går för fort... Blir så glad varje gång nån växel "hoppar ur" så jag får stanna & baka en ORDENTLIG snus och koppla av en stund efter vägkanten.

Har pluntan med mig utifall compacten får för sig att passera 20 km/h igen...
staff_shutup9ou.gif
Min lyckligaste dag var när jag fick en loppa på stiftet vid en svinuppfödare.
Bonnläppen bjöd friskt på skattefritt sprattelvatten bland flugor & skitlukt.

Minns inget av hemresan men vaknade med "vindstruten" kvar på huvudet och compacten i sovrummet dagen efter... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Säcken skrev:Finns Lifan i V8? Ä lite sugen på å konvertera min Cadillac -46a staff_36-1
Hej !

Fått tag på någon Lifan V8:a eller blir det polering först?
Bild

:)

/ Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ingen Kina-skit för min del mistick_badwords <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar