<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->där tänkte de där mekanikerna till när dom byggde.. rakställda
bakfjädrar för att få ut minsta lilla procent av stötdämparens funtion.
va jag har sett igenom åren är att de stål på trekvarten.. men visst de
funkar ju, även på min Kreidler så de kanske inte gör så himla mycket?
de ja kommer ihåg från mycket läsning va att Husqvarna hade lite klurigt
med dualshock systemen bak då de blev snedslitna och även lite böjda
i värsta fall.. men ja är inte helt 100 på de jag mins. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har också ett antal bakändor Dappeägarna med flera tittar på.
6,25 cylindern skall ge 6,25 Hp vid 9000 varv , men orginal får man inte ut 9000 varv.
Skruva av toppen och kolla om portarna öppnar helt. Lyft cylindern, med en plåt under. Kompensera sedan med nytt förbränningsrum i toppen. Bygg förbränningsrummet så att det går ner i cylindern och kan justeras med tunna brickor mellan förbränningsrum och cylinder. Kompensera kolvunderkanten motsvarande cylinderhöjningen, på insugningssidan.
Just nu bygger jag om min Rex för högerdrev <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström skrev:Jag har också ett antal bakändor Dappeägarna med flera tittar på.
6,25 cylindern skall ge 6,25 Hp vid 9000 varv , men orginal får man inte ut 9000 varv.
Skruva av toppen och kolla om portarna öppnar helt. Lyft cylindern, med en plåt under. Kompensera sedan med nytt förbränningsrum i toppen. Bygg förbränningsrummet så att det går ner i cylindern och kan justeras med tunna brickor mellan förbränningsrum och cylinder. Kompensera kolvunderkanten motsvarande cylinderhöjningen, på insugningssidan.
Just nu bygger jag om min Rex för högerdrev
Conrad !!! Föreningen för högerdrevat
Ps: det ska kollas, fasten det är en 80cc cylle på denna Förgasaren som tillfälligt skyddar insugskanalen sitter bara där just nu som ett skydd <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ju jätte bra ut Lasse ...det tar sig så mordbrännaren....
Hmm tyckte du sa att måtor är 50S...men den på bilden ser mera ut som min 50/5 AKF måtor....fundrar...
En liten fråga..om jag inte tar fel så läste jag på nån sida att du tippsat att förtändning på digitaltändsystemen
ska ha en förtändning på 4mm....Kan detta vara riktigt... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har i dag provlackat några smådetaljer, hade två kulörer att välja på , och tror allt att det blir denna Peugeot färg
Svårt som f:n att fota resultatet i en källare med konstljus och kamera
men detta foto är ganska nära verkligheten (glansigare i verkligheten)
Att det ser skrovligt ut är lurendrejeri , metallicen gör den effekten