Svårstartad Zundapp
Svårstartad Zundapp
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den startar hur lätt som helst utan gas eller choke när den är kall.
Men när den är varm måste man hålla full gas och kicka som en galning då bluddrar den sakteliga igång även tomgången har svårt att vara bra den rusar ganska länge vid gaspådrag och vill tjuvstanna därefter. <!-- </EdIndex> --></div>
Men när den är varm måste man hålla full gas och kicka som en galning då bluddrar den sakteliga igång även tomgången har svårt att vara bra den rusar ganska länge vid gaspådrag och vill tjuvstanna därefter. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har rengort förgasaren bytt ut hela tändsystemet problemet kvarstår.
Kan det vara så att kolven har fel diameter så att när cylindern blir varm blir spelet för stort.
Kolven är ny cylindern är en gammal päroncylinder Vart på kolven skall man mäta upp den & vart köper man en kolv av god kvalite. <!-- </EdIndex> --></div>
Kan det vara så att kolven har fel diameter så att när cylindern blir varm blir spelet för stort.
Kolven är ny cylindern är en gammal päroncylinder Vart på kolven skall man mäta upp den & vart köper man en kolv av god kvalite. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->min zundapp motor gjorde tvärt om när den va kall fick man kika som en galning när den väl gick igång så dog den ett par gånger sen gick den som e klocka å när de va varm starta den på 3 försök
felet försvann när ja bytte till ett biltendstift som ja knaka i hopp ( långgjängat de gamla va kortgängat) sen har den alltig startat på första kiken
<!-- </EdIndex> --></div>
felet försvann när ja bytte till ett biltendstift som ja knaka i hopp ( långgjängat de gamla va kortgängat) sen har den alltig startat på första kiken

- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och när det långgängade stiftet sotat i de frilagda gängorna går det inte att få ut. Det måste vara en idiotisk lösning (förlåt) som säkert blivit minst lika bra med ett stift med rätt gänglängd.
Varför inte pröva med rätt tändstift!
<!-- </EdIndex> --></div>
Varför inte pröva med rätt tändstift!

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Att det sitter stift med rätt gänglängd får vi förutsätta. (Det finns ju både lång och kort på Zündapp)
Det framstår för mig som om lågfartsmunstycket är för stort. Startar lätt utan choke när den behöver fet blandning, och svårstartad när den vill ha magrare blandning.
Även luftskruven inställning bör kanske tittas över. <!-- </EdIndex> --></div>
Det framstår för mig som om lågfartsmunstycket är för stort. Startar lätt utan choke när den behöver fet blandning, och svårstartad när den vill ha magrare blandning.
Även luftskruven inställning bör kanske tittas över. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Vet inte vad ditt inlägg tillförde för att svara på trådskaparens fråga...(Inte mitt inlägg heller för den delen) Några här på forumet har dyslexi, bara att ha överseende med detta. Bigge har ju dessutom lagt till "Stavfel bjuder jag på" i sin signatur. <!-- </EdIndex> --></div>Svartsjö skrev: Vad kikade du på, och vad var det som knakade? "Tendstiftet" när du hoppade? Snacka om lättstartat om det räcker att du kikar på den för att starta
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är en tysk orginal trimm päroncylinder 2,5 el 3.5 el vad de kallas. Ska lämna in cylindern på uppmätning misstänker att kolvspelet blir för stort när den blir varm.Tar tacksamt emot svar på var man kan köpa kolvar till bra kvalitet. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Kolla med Rösebäcken Han hade drivor för ett tag sedan. <!-- </EdIndex> --></div>Röen skrev:Det är en tysk orginal trimm päroncylinder 2,5 el 3.5 el vad de kallas. Ska lämna in cylindern på uppmätning misstänker att kolvspelet blir för stort när den blir varm.Tar tacksamt emot svar på var man kan köpa kolvar till bra kvalitet.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
hehe de har ja inte tänkt på ne :O får stoop i ett kortgängat å hoppas de går lika fint <!-- </EdIndex> --></div>pangerva skrev:Och när det långgängade stiftet sotat i de frilagda gängorna går det inte att få ut. Det måste vara en idiotisk lösning (förlåt) som säkert blivit minst lika bra med ett stift med rätt gänglängd.
Varför inte pröva med rätt tändstift!