<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är du på G eller går det tungt än ska ut på en hitta sugen sväng i morgon först ekens gassers swapmeet i stockholm sedan västerås veteranmarknad sedan hem på julbord så fan om det inte ska bli lite fart i Cobra på söndag nä troligen inte säkert fyllsjuk med men ha det bra där ute <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jodå det går framåt , har önskat en -32 Rod av tomten... nu iväg å dricka lite julöl... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Förut var ett 0,60 borrat 455 block (469cui) med hemmagjorda dished pistons för att få hyfsat normal kompa (äkta 10,5-1) men nu blir det ett 400 block borrat första överdim & en typ strokervev, samma slag som 455 men 400:ans ramlager dim. (smalare..) & samma alu toppar, solid rollercam,men med större gasare & Wilson 1 inch spacer åsså en mindre turbin(10 tum)...
den gick hur snällt som helst på låga varv,tack vare motorstorleken...,om den går bra i framtiden så är man sugen på manuellt & 5 eller 6 vxl.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Manuellt ska det va har det i alla 3 bilarna t -5 låda i mustangcabben funkar bra med 4.11 i bakaxeln också <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Va typ följebil åt en polare som körde nån streetklass, vi skulle ner till Sundsvall, in med slicksen å verktygslåda & iväg, Ford Fairlane -66 med en 351 windsor m.m nån 4,57 utväxling i 9 tummarn, hörselkåpor på & sen 110-120 kmh efter E4:an ,varva rätt bra, det var mer en som vred huvudet då dom körde om & såg hörselkåporna... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja lite justeringar får man räkna med då det inte är orginalgrejor som ska ner, fick justera lite i blocket för Ohio Crankshaften skulle snurra fritt, men det tror jag faktiskt jag läst tidigare nånstans för läääänge sedan... <!-- </EdIndex> --></div>