Monarscooten.

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du är alltså på GGGGGGGG 8) Starkt jobbat :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:Du är alltså på GGGGGGGG 8) Starkt jobbat :wink:
ja för tusan. här sitter de inte fast. haha väntar in nya hjulet för o skicka de på lack. sen e de bara smågrejer för start. bensinkran ska dit o avgassystem samt en kedja förstås. får se om ja far efter en krök imorgon kväll o kan fixa avgassystemet i veckan. verkar vara en del av er andra här nu som vil se den på hjul o få en helhetsbild av den!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

NiklasHögberg skrev:
Lasse väss skrev:Du är alltså på GGGGGGGG 8) Starkt jobbat :wink:
verkar vara en del av er andra här nu som vil se den på hjul o få en helhetsbild av den!!
To dä ja :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu jädrar händer de grejer. köpte ytterligare ett hjul. komplett med rätt sköld o allt för min modell av sving. skickade det hjulet omedelbart på lack. och med tur får ja det imorgon under dagen så snart mina vänner så står den på 2 hjul gamla pärlan. sen e de sadel kvar samt avgassystem o en ny kedja förstås. ska bli spännande o se hur motorn är i skick inuti samt hur den går!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:shock: Äntligen NH - nu jädrans i lådan vill vi se bilder på hela härligheten....moppen alltså :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Grannen skrev::shock: Äntligen NH - nu jädrans i lådan vill vi se bilder på hela härligheten....moppen alltså :oops:
ja bilder :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->får se när bilder kommer! skall till förlossningen med sambon nu!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->LYCKA TILL BÅDE DU OCH SAMBON :Wow: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Pälle

Inlägg av Pälle »

NiklasHögberg skrev:får se när bilder kommer! skall till förlossningen med sambon nu!!
Wohohoo. Lycka till! <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

NiklasHögberg skrev:får se när bilder kommer! skall till förlossningen med sambon nu!!
:shock: Men vänta nu.....har ingen tipsat din sambo om att hon kan knuffa undan dig lite oftare :roll:
Jag menar - hänga på förlossningen då det finns så mycket ogjort därhemma :roll: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

Ta med nåt att hålla på med :wink:
det kan ta tid på förlossningen , du har väl nån kåpa sm ska poleras eller nåt... :idea: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har ni säkert blivit rädda att ja försvinner en stund och att mitt projekt stannar. men så är inte fallet. imorgon får ja hem ett nylackat korrekt bakhjul som skall på plats så den kan stå på egna hjul. sen drar de ihop sig för teststart. bara avgas samt soppkran kvar, köper några saker imorgon kväll kanske. så mig blir ni inte av med så lätt. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->igår kväl envisades ja med scooten lite då någon klåfingrig rackare våldsamt breddat isär svingen för ett bredare bakhjul. strävade försiktigt ihop svingen o tror ta mig tusan att de vart bra för hjulet passa fint till slut. så nu är den på 2 hjul numer. skall fästa fast bakskärmen ordentligt så att saker o ting sitter fast, kul nu att se att det börjar likna något. snart dags att rengöra maxin lite så den ser skaplig ut. besökte min favoritmoped flakisen igår o starta den lite. den mår nog bra under vintern om ja varmkör lite mellan varven. slänger me en bild på scooten,

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser riktigt trevligt ut! Trodde inte du hade tid till detta längre :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

SachsMekarn skrev:Ser riktigt trevligt ut! Trodde inte du hade tid till detta längre :wink:
hon sover ganska mycket nu första tiden så då roar ja mig med mek. var ner i källarn nyss o ryckte me framhjulet upp till maxin o tvätta de i badkaret. trodde först att fälgbanorna inte var så vackra med tänl vad svinto o yes kan göra. de va kanon frisk under många års skit. nästa grej blir bakhjulet. sen köpa navborstar till maxin. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar