några av mina moppar

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
peter/gbg

några av mina moppar

Inlägg av peter/gbg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild
min absoluta favo, lånas inte ut till nån, har ägt den sen stenåldern nån dag skall jag rikta gaffelben <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en riktigt fin samling moppar du har där! :shock: :D
men skulle det inte vara snyggare med en lite styggare motor i ditt hemmabygge? :roll: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
peter/gbg

Inlägg av peter/gbg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej jo men den är rejält trimmad, den går rätt bra om man så säger...
skall förbi bussgods äntligen :oops: så ditt paket går iväg i morgon då får du
fraktnummer <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Svartmyran gör sig väldigt bra som ombygge I love it :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Leone

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
peter/gbg skrev:hej jo men den är rejält trimmad, den går rätt bra om man så säger...
skall förbi bussgods äntligen :oops: så ditt paket går iväg i morgon då får du
fraktnummer
hahaa ok, vad har du gjort med den då?
fint:) lägger upp bilder på min stockcomparped när jag har styre på den:) <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->härlig samling och Custombygget gillar man sakrpt! <!-- </EdIndex> --></div>
peter/gbg

Inlägg av peter/gbg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->roligt att ni gillar mina moppar,
hemmabygget är en gammal rödqvarnaram med husqvarnagaffel och
motorn är lite ombyggd sen bilden togs, har borrat cylinder till "lite" överdim+ större förgasare, annat topplock mm mm
det är lite roligt med denna för när jag har den ute på nån träff eller liknande så brukar man bli utskälld av dom äldre mcgubbarna för att jag förstört en sån mc men det är smällar man får ta, <!-- </EdIndex> --></div>
J Stabler

hårdrokk!!

Inlägg av J Stabler »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Svartmyran äger! Blir tvungen att hitta en egen att customisera. Eller kanske en rödmyra.

Ditt bygge är j*vligt rokk!! <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D snygg svartmyra du har <!-- </EdIndex> --></div>
Tivan

1264?

Inlägg av Tivan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Många trevliga mopeder där:) Men Heter de verkligen 1264 de där? Monark 1264 är väl en Scoterett? Eller har jag fel? <!-- </EdIndex> --></div>
monark 50s

Inlägg av monark 50s »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den svarta har jag haft som favvo custom bygge sen jag såg bilden på den för 3? år sedan! den är så enkel o rätt! mer lyckat bygge blir svårt o hitta... <!-- </EdIndex> --></div>
peter/gbg

Inlägg av peter/gbg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej njaee så klart heter den inte 1264,du har rätt det är skotoretten som är 1264, 1214 skall det ju va :oops:

den svarta är det några år sen den blev till, det finns bilder lite här o där på div sidor har jag sett, bla annat så finns den på raketsportsidan bland läsarnas moppar där jag tror den funnits 2 eller tre år,det är ju jätteroligt att så många gillar den,
den var dessutom rolig att bygga allt föll liksom på plats av sig själv, den är som du säger ganske enkel i sig och det finns ju en del detaljer som blev rätt bra, kolla så avgassystemet följer ramen, styret blev perfekt, gaffeln sitter som en smäck, hade ju lite 30talsstuk i bakhuvudet när jag byggde den, dom flesta delarna är billiga marknadfynd <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ni som håller på å bygger egna moppar å grejjar. Va e de för krav på en moppe? Kan man bygga hur man vill? Ska de bara va "rätt" cc/hp och att den har hjul eller vaddå? Man har ju sett diverse byggen...

Bara undrar för framtiden lixom...:) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->RoRRe: om jag inte missminner mig så skall det vara: lyse fram/bak, tuta och godkänd motor(ite trimmad).. tror jag har glömt nått? :? <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ärligt talat så tror jag att modefiering inte är tillåten alls...
Alla är väl en gång i tiden typade som dom är <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar