<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tycker jag har sett såna grejor hos en snickare jag känner...
Kreidlercyllen hade skum vinkel på överströmmarna <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Måste bara påpeka att det högra topplocket på bilden är lite mycket planat.Med hela förstärkningkanten borta blir godset väldigt tunt.Gjorde likadant med ett lock till min och det blev som en banan efter ett tag. Annars ser det bra ut.Kreidlercyllen, passar den rakt på? Kör Puch på min. <!-- </EdIndex> --></div>
ilo55cc skrev:Måste bara påpeka att det högra topplocket på bilden är lite mycket planat.Med hela förstärkningkanten borta blir godset väldigt tunt.Gjorde likadant med ett lock till min och det blev som en banan efter ett tag. Annars ser det bra ut.Kreidlercyllen, passar den rakt på? Kör Puch på min.
Är som på Puch, man får borra upp pinnbultshålen och höja cyllen en bit.
Ska i alla fall testa och jämföra med tysktrim (ett som inte är bearbetat) <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Braxmatte skrev:Tycker jag har sett såna grejor hos en snickare jag känner...
Kreidlercyllen hade skum vinkel på överströmmarna
Nja det vet jag inte. En kompis straxxxxxx utanför Göteborg har hjälpt till lite. Beträffande vinkeln på överströmmarna så är det Kreidler original, bör funka tror jag hehe Testas ska det i alla fall. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har för mig att jag såg en av topparna tidigare och då var den bara nerfräst med grov yta. Den nya ytan tätar nog lite bättre. <!-- </EdIndex> --></div>