<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har blivit med moped på äldre dar. Köpte en NV (117) Autoped 1954 för några veckor sedan som stått i 15-20 år. Efter sedvanlig förgasrrengöring osv så fick jag igång den och den gick runt halva kvarteret innan den dog. Har tittat och försökt lite sedan dess. När jag kollar gnistan så kommer och går den lite sporadiskt ibland, en intressant sak i samanhanget är att om jag rullar baklänges så är det stark och fin gnista hela tiden!!! Vad tyder det på?
Bräbnslet är det nog inga problem med för stiftet blir rejält blött. <!-- </EdIndex> --></div>
Gnist problem på Autopeden
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->byt svänghjul förmodligen har svänghjulet stått i ett å samma läge en längre tid & polariteten har blivit knäpp. Om det funkar med det nya svänghjulet så kan man lämna in det felaktiga på magnetisering se även classic motors artikel om hur man tillverkar en apparat för ändamålet där finns allt man behöver veta ang ämnet.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bytte till en ny konding (provat en bättre begagnad tidigare) och nu har den gått i ca 20 min ett par gånger innan den lägger av för dagen och när jag fått igång den har den varit väldigt trögstartad. Har inte fått tag på något svänghjul så jag får väl sikta in mig på spolen så länge, förmodar att det enklaste är att montera en extern tändspole eftersom man inte får tag på SIBA spolar.
Har för mig om att jag läst någonstans om någon lödning som brukar ge med sig, är det någon som vet något om det? "Törs" man linda av väven och kika
<!-- </EdIndex> --></div>
Har för mig om att jag läst någonstans om någon lödning som brukar ge med sig, är det någon som vet något om det? "Törs" man linda av väven och kika