Lady La-strada
- Lasse väss
- Forumsponsor
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Först långa muttern sedan fjädern, därefter "näsan" vänd åt andra hållet. Därefter bromsarmen med öppningen neråt ( fast jag har alltid öppningen uppåt och "näsan" neråt. sist vingmuttern.
När jag var hos Perka fick jag en näve med "näsor"
<!-- </EdIndex> --></div>
När jag var hos Perka fick jag en näve med "näsor"

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->he-he hoppas jag kommer ihåg det när den ska monteras ihop så småningom..
har ju inte tänkt så långt att jag sett felet..
nåja har ju jobbat som en galning på lunchen idag för att försöka få väck den eländiga rostskyddsfärgen..
det blev ju hyfsat i allafall bild kommer så fort jag hunnit med att fota skärmen..
stötdämparna står ju oxå i tur att bli av med påkladdad färg.. <!-- </EdIndex> --></div>

nåja har ju jobbat som en galning på lunchen idag för att försöka få väck den eländiga rostskyddsfärgen..

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har varit nere i källargaraget igen och lagt i lite färg runt hålen för skruvarna och en del andra fula skavanker..ser nu lite bättre ut än när jag fick tag på moppen i allafall... 

stötdämparna är oxå lite påbörjade..håller på att försöka *städa* bort den fula silverfärgen och rostskyddsfärgen..dämparna syns förvisso inte under plåten
men känslan att de ser bra ut ändå känns ju bättre.. 

en liten del av skitjobbet blev man av med men mycket är kvar...

stötdämparna är oxå lite påbörjade..håller på att försöka *städa* bort den fula silverfärgen och rostskyddsfärgen..dämparna syns förvisso inte under plåten

en liten del av skitjobbet blev man av med men mycket är kvar...

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Värt att lägga ner sig lite extra på en så vacker modell

Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo visst är det ju det..men vill ju inte lacka om den om det går att undvika...tycker den mister lite av sin själ då...
så det är bara å fortsätta streta på..

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->he-he...men du har väl en massa annat pyssel oxå nu Niklas.. 
ja det känns faktiskt bra att man lyckat sparka igång lite med moppeskruvandet igen...
kommer nog att ge mig på en monarscoot eller en scoterett oxå så småningom..
men vill ju hitta en som är såpass dålig i lacken att den *måste* lackas om...är ju lite sugen på en BP-scoot...eller SHELL-scoot..ja framtiden får väl utvisa..görat räcker ju i allafall just nu..

ja det känns faktiskt bra att man lyckat sparka igång lite med moppeskruvandet igen...

kommer nog att ge mig på en monarscoot eller en scoterett oxå så småningom..

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ja det finns en liten krabat nu att ägna sig åt. men eventuellt imorgon så ska scooten stå på egna hjul. köpte ett annat korrekt hjul på trader som ja skicka på blästring o lack i torsdags. en BP eller SHELL scoot vore fint. denna får vara i caltex skepnad nu en tid så kan man lacka om fall man ångrar sig. <!-- </EdIndex> --></div>Raketaren skrev:he-he...men du har väl en massa annat pyssel oxå nu Niklas..
kommer nog att ge mig på en monarscoot eller en scoterett oxå så småningom..men vill ju hitta en som är såpass dålig i lacken att den *måste* lackas om...är ju lite sugen på en BP-scoot...eller SHELL-scoot..ja framtiden får väl utvisa..görat räcker ju i allafall just nu..
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
nåja lite bättre än vad den var när den kom hem hit i allafall.. 
har varit dåligt med verksamhet i garaget idag..eftersom det varit fullt pådrag med kåken idag..fönsterbyten och dyl..
nåja blir uppstädning under morgondagen..så har jag tur kan jag kanske ägna Ladyn en omtanke på torsdagkväll---
blänker å blänker..Pälle skrev:Börjar se bra ut RaketarnDet blänker ju t o m, men det gör det ju ofta när du är i farten.
![[get_real] staff_36-1](./images/smilies/staff_36-1.gif)

har varit dåligt med verksamhet i garaget idag..eftersom det varit fullt pådrag med kåken idag..fönsterbyten och dyl..

nåja blir uppstädning under morgondagen..så har jag tur kan jag kanske ägna Ladyn en omtanke på torsdagkväll---

Hänger fönstren ihop med bullerplanket på nåt vis? <!-- </EdIndex> --></div>
Fönsterbyten? Jaha, det var som jag trodde då. Såg nån gubbe som hängde ut genom ditt vardagsrumsfönster igår morse när jag åkte förbiRaketaren skrev:blänker å blänker..Pälle skrev:Börjar se bra ut RaketarnDet blänker ju t o m, men det gör det ju ofta när du är i farten.
nåja lite bättre än vad den var när den kom hem hit i allafall..

Hänger fönstren ihop med bullerplanket på nåt vis? <!-- </EdIndex> --></div>