Kommer nästa generation uppskatta våra mopeder/samlarprylar?
Kommer nästa generation uppskatta våra mopeder/samlarprylar?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte på vad en värderare i Engelska antikrundan sa...
"Tänker du sälja och få något för din antikvitet så sälj idag.
Om 10år är många av dom dom som samlar sådana här saker
borta och med dom samlarvärdet på prylen."
Tror ni efterkommande som ärver mopeder/bilar kommer sätta
värde på dem eller så blir det "städa ut till skroten" för det går
snabbast och kostar minst besvär och pengar.(typ en vanligt före
kommande dödsbosannering) <!-- </EdIndex> --></div>
"Tänker du sälja och få något för din antikvitet så sälj idag.
Om 10år är många av dom dom som samlar sådana här saker
borta och med dom samlarvärdet på prylen."
Tror ni efterkommande som ärver mopeder/bilar kommer sätta
värde på dem eller så blir det "städa ut till skroten" för det går
snabbast och kostar minst besvär och pengar.(typ en vanligt före
kommande dödsbosannering) <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Samlande smittar av sig till barnen och på så sätt lever det vidare. Däremot kan deras hamstrande saker bestå av serietidningar eller något annat. Dom behöver nödvändigtvis inte samla på mopeder eller bilar. Min far samlar på knivar t.ex. och speciellt rakknivar. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Forumsponsor
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->blir väll upp o ner med intresset som allt annat. för 10-15 år sedan var det väll inte många som skruva i gamla moppar o väldigt ofta kunde man hitta en helt komplett i kontejnern när man kasta skräp. o vem vet. den tiden kanske kommer igen. o då tänker fan jag fylla föråden
<!-- </EdIndex> --></div>

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Min fru samlar på dom där förbannade TV-tranorna. Nån som kommer i håg dom? Hon har väl ett 100-tal. <!-- </EdIndex> --></div>
Dom tar i allafall inte så stor plats.alf-johan skrev:Min fru samlade på filmstjärnebilder, hon har väl några hundra, börjar bli ansedda dom också

Min fru samlar på dom där förbannade TV-tranorna. Nån som kommer i håg dom? Hon har väl ett 100-tal. <!-- </EdIndex> --></div>
Bra fråga
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Titta på T och A fordar. Hur mycket har inte de priserna gått ner på 10-15 år ? De som växte upp med de bilarna, kör knappt längre. ( Hur många tår trampade jag på nu ? ).
Frimärken ? Många som samlar nu ?
Alla gjorde det när jag var liten.
Men vem bryr sig ? Jag gillar mina moppar och moppeprylar och har kul nu. <!-- </EdIndex> --></div>
Frimärken ? Många som samlar nu ?
Alla gjorde det när jag var liten.
Men vem bryr sig ? Jag gillar mina moppar och moppeprylar och har kul nu. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ni måste tänka på att det är fordon, och inte frimärken eller en tavla. det är inte samma sak och marknaden är mycket mer stabil.
det har nog bland yngre, som mig, att göra på vilken design man faller för. jag har ingen personlig koppling till moped och moppeåldern. åkte min kusin dakota ibland, men ingen moped jag tänker äga eller känner sug efter som vissa av er äldre som vill åka lite dröm mopeder. <!-- </EdIndex> --></div>
det har nog bland yngre, som mig, att göra på vilken design man faller för. jag har ingen personlig koppling till moped och moppeåldern. åkte min kusin dakota ibland, men ingen moped jag tänker äga eller känner sug efter som vissa av er äldre som vill åka lite dröm mopeder. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det går ju upp o ner, så har det alltid gjort, om 10 år är det nog inte samma "moppehysteri" tror jag.
Jag är själv en notorisk samlare av allt möjligt skräp, nedärvt, men generationen före mig hoppades över (Samlar pennor med reklam på, Volvo extra tillbehör och broschyrer/litteratur, fotogenlampor, bahcoverktyg o.s.v.) <!-- </EdIndex> --></div>
Jag är själv en notorisk samlare av allt möjligt skräp, nedärvt, men generationen före mig hoppades över (Samlar pennor med reklam på, Volvo extra tillbehör och broschyrer/litteratur, fotogenlampor, bahcoverktyg o.s.v.) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det här verkar bli en bra och intressant tråd. 
Gamla motordrivna tvåhjulsfordon är rätt säkert har jag nu blivit införstådd med tack vare de är hanteringsbara och inte tar så mycket plats. Det är också mycket tidstypisk nostalgi samtidigt som de kan ge nytta och glädje för ägaren.
Viktigt man är insatt i marknaden och inte lyssnar till köpare som säger "de har sjunkit i pris nu för dom som var intresserade håller på att gå ur tiden".
<!-- </EdIndex> --></div>

Gamla motordrivna tvåhjulsfordon är rätt säkert har jag nu blivit införstådd med tack vare de är hanteringsbara och inte tar så mycket plats. Det är också mycket tidstypisk nostalgi samtidigt som de kan ge nytta och glädje för ägaren.
Viktigt man är insatt i marknaden och inte lyssnar till köpare som säger "de har sjunkit i pris nu för dom som var intresserade håller på att gå ur tiden".