Min lilla moppeverkstad, 1 moped blev 4!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
jakobenkvist skrev:Garaget storstädat och hobbyrummet tar form, kommer bli bra detta.. En bild på den pågående klinkersättningen..

Bild
ja fanken va snyggt golvet blir...inte avis alls.. :whistel: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
jakobenkvist

Inlägg av jakobenkvist »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Golvet är på plats, fogat och klart, nu ska där bilas in kablar och uttag i väggen samt målas.. Målet är att det skall vara klart nästa helg!

Märklinjärnvägen skall in i rummet, barbord, barstolar, dart tavla, gamla skyltar och belysning samt fordonsrelaterade prylar.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->häftigt...hoppas förstås på bilder när du är klar... :) <!-- </EdIndex> --></div>
jakobenkvist

Inlägg av jakobenkvist »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket jobb har det vart det sista, men igår togs täckpappen bort. Fick flyttat in lite prylar mer kommer. Men snart kan jag ta tag i mopederna. Det ska bli kul att meka i vinter :)

Mopedhörnan:
Bild

Barbord och lite småprylar.
Bild

Min flickväns cykel och golfbag, passar in bra till temat:
Bild

Arbetshörnan:
Bild

Märklinbanan som skall upp, 4 lokset blir det:
Bild

Bonusbild på mopederna:
Bild

Mer tavlor och hyllor skall upp inom kort. Kommer hålla er underrättade! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fy fanken hur snyggt som helst.. :) så snyggt skulle man ha i mekhörnan :D .. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt, men så mycket vitt? :roll: Kommer se skitigt ur rätt fort! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Ari

Inlägg av Ari »

Rexxy skrev:Snyggt, men så mycket vitt? :roll: Kommer se skitigt ur rätt fort! :D
Blir inte så skitigt när man trimmar med tangentbordet :roll: staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vart ju hur bra som hälst! <!-- </EdIndex> --></div>
jakobenkvist

Inlägg av jakobenkvist »

Rexxy skrev:Snyggt, men så mycket vitt? :roll: Kommer se skitigt ur rätt fort! :D
Visst man får tänka sig för, grovjobben kommer dock ske i ett annat rum mer lämpat för jobbet. Detta rum är tänkt för ihopmontering, putsning och påminnelsen om förr :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

jakobenkvist skrev:
Visst man får tänka sig för, grovjobben kommer dock ske i ett annat rum mer lämpat för jobbet. Detta rum är tänkt för ihopmontering, putsning och påminnelsen om förr :)
Du kan ju ha svetsen och vinkelslipen i nåt annat rum
Och släng ut golfbagen cocos_acc.gif Den har väl inget där att göra <!-- </EdIndex> --></div>
jakobenkvist

Inlägg av jakobenkvist »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Längesedan jag uppdaterade. Har stått still med projekten fram tills idag, nu börjar det hända saker.

Förhoppningsvis ska ramen vara lackad om 2-3 veckor. Färgen blir någon klarröd. Här är lite bilder:

Bild

Bild

Bild
Hur delar man svingen lättast, någon som vet?

Bild
En moped i delar :)

Bild
Så gott som klart för lack!

Söker rostfria hjul om någon har plus pakethållare och sadel? <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur går det här då?? dags för uppdatering till oss!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
jakobenkvist

Inlägg av jakobenkvist »

NiklasHögberg skrev:Hur går det här då?? dags för uppdatering till oss!!
Hej!

Har startat firma och bytt jobb samtidigt, låter lika mycket som det är. Så mopederna har fått stryka lite på foten den sista tiden. Men har uppdagats den sista veckan. Den silvriga Cresentramen är på lack, kommer bli mild custom, audiröd ram och resten i 100% skick.

Sen har det tillkommit två stycken mopeder, en Cresent Compakt 1248 och en Cresent Skoterett 1247, compakten är penselmålad, men snyggt och bra målad, kromet är fint som sjutton. Skoteretten har jag gått igenom motorn på, så nu snurrar den med, dock skall den lackas om när jag fått klart den som är under renovering idag.

Bild

Ska se om jag inte kan ta lite bättre kort under kvällen :) <!-- </EdIndex> --></div>
jakobenkvist

Inlägg av jakobenkvist »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite bilder som utlovat, fler kommer med tiden :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar