Hur ligger vxl på en sachs 50/3 kfs?
Hur ligger vxl på en sachs 50/3 kfs?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det e så att jag har en ram sen länge tbx å nu har jag fått tag i en motor oxå men nu undrar jag hur vxl ligger på den. E det 1 neråt å 2,3 uppåt eller tvärtom? Tacksam för svar. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det stämmer !
1:an ner, resten upp.
Sen beror det på tidigare mekaniker på den motorn hur många frilägen den har.
Har våldsamma och okunniga personer mekat med den, så har du kanske fler frilägen än växlar... <!-- </EdIndex> --></div>
1:an ner, resten upp.
Sen beror det på tidigare mekaniker på den motorn hur många frilägen den har.
Har våldsamma och okunniga personer mekat med den, så har du kanske fler frilägen än växlar... <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ikväll rev jag en 4 växlad sachs med ett drevspel på huvudaxeln på 5 mm.
Kan inte varit lätt att få i växlarna på den.
Det påpressade drevet för h-mätaren hade flyttat sig på något sätt.
"Mekanikern" innan hade lyckats köra gängpaj på huvudaxeln för framdrevet, samt missat en av de stora brickorna som sitter på kickaxeln vid h-mätardrevet när han la ihop halvorna så det låg löst i motorn.
Brickan låg fastkilad under julgranen och hade nött hål i blockhalvan in till kopplingssidan och nästan ut i badkaret.
inte kul att upptäcka när man betalt en del för en 4-pet.
/Ricky <!-- </EdIndex> --></div>
Kan inte varit lätt att få i växlarna på den.
Det påpressade drevet för h-mätaren hade flyttat sig på något sätt.
"Mekanikern" innan hade lyckats köra gängpaj på huvudaxeln för framdrevet, samt missat en av de stora brickorna som sitter på kickaxeln vid h-mätardrevet när han la ihop halvorna så det låg löst i motorn.
Brickan låg fastkilad under julgranen och hade nött hål i blockhalvan in till kopplingssidan och nästan ut i badkaret.
inte kul att upptäcka när man betalt en del för en 4-pet.
/Ricky <!-- </EdIndex> --></div>