Börjar väl en liten renovering ja oxå då...

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har ja avancerat lite i projektet. Ramen är lackad 2 gånger. Blir nog klarlackning imorrn. Skickar på tanken lite lack imorrn oxå, så jag har nått å göra på lunchen :D

Men de blir ju helt knasig lack när man knäpper kort på den. Den blir typ tomteröd :) Den ser skitbrra ut IRL. Får vänta tills de blir bra dagsljus kanske...

Bild

Bild

Bild

Bild

Sen en fråga.
Är de bara å dra ur insatsen ur dämparen?

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Otroligt arbete du lägger ner, kämpa på! <!-- </EdIndex> --></div>
Sven

Inlägg av Sven »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tar du ut insatsen så låter det som den går fortare, men risken finns att den till och med går sämre & blir svagare. Är motorn trimmad på något annat sätt? <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp cx50
Zundapp ks50 1973
monark skoterett
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä ja ska inte plocka bort den för gott bara göra rent lite:) Men de tar i när den fjädrar utåt. Så ja vet inte om man vågar dra lite extra eller vad som händer... E de nått som går sönder eller om de går trycka tillbaka den igen.

Jodå den är lite smått trimmad.

Hade även ett komplett original liggande men då va de antagligen några små moppepojkar på besök i garaget. Så dom tog cylle å fugge, men lämnade hela moppen å verktygen som tur va :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den går nog bäst med dämparen hel, enormt fint arbete du lägger ner, mistick_yes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Sven

Inlägg av Sven »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den blir säkert finfin kanske lite dålig planering att skruva sönder moppen mitt i sommarn då ska man ju åka på den. <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp cx50
Zundapp ks50 1973
monark skoterett
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha ja :roll: de blev ju bara mer å mer som ja såg som skulle fixas. Hade bara tänkt fixa motorn å dynan. Sen blev de som de blev....

Men går de bara hälla i en skvätt bensin eller nått annat bra miljöfarligt i dämparn å låta de dra lite då :D

Nu e tanken maskad, så de blir nog lackering av den ikväll. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska försöka provstarta motorn ikväll :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nämen har de gått så bra.
De där med provstarten hade ja tänkt fråga, men då fick ja ju svar på de nu då.
Men nu ska ja på semester i 3 veckor. Ska åka hem till Jämtland. Så de blir 3 veckor utan mek :( Så har du en hylla över så kanske den kan stå där ett tag.

Då e de snart bara hopsättning kvar.... De tar sig:D <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte kolla hur framdämparna sitter fast.
Ena fjäderbenet har alltid varit löst, så ja åker med ett som håller fast alltihopa. Men hur sitter dom fast egentligen. Skruvas dom isär eller?
Tänkte ja skulle ta isär å göra rent där oxå. Dom e lite rostiga.

Ska nog ta å byta ut dom där "plaströren" som sitter där, dom har slipats ner av rosten:) <!-- </EdIndex> --></div>
Sven

Inlägg av Sven »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur går det med E-typen? snart är vintern här du vill nog inte köra med din fina nylackade moppe på saltslaskiga vägar.

Sven <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp cx50
Zundapp ks50 1973
monark skoterett
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja de går ju inte fort frammåt just nu. Håller på å flyttar lite smått oxå.

Ska väl försöka få fingrarna ur och fixa nått nytt "plaströr" som sitter i framdämparn. Sen kan ja sätta ihop den riktigt iaf så ja kan rulla runt med den.

Vet inte om de hinner bli nån tur innan snön kommer. Det verkar va en massa konstigheter med motorn... Får se hur de går med den.

Sen som toppen på moset så har man ju fixat sig tvillingar i Februari. Så ja måste få ihop den innan, annars blir de ont om tid :D <!-- </EdIndex> --></div>
Sven

Inlägg av Sven »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallå RoRRe jag skickar ett PM <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp cx50
Zundapp ks50 1973
monark skoterett
MatteF50

Inlägg av MatteF50 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fint projekt de här :) Hur gjorde du med färgen, tog du sprayburkar eller? Har också köpt mig ett e-type renoveringsobjekt å ska lacka ramen å tanken i piratröd, tänkte om de räcker me 2 burkar eller måste man ha mer? Målade en compact i somras med kompressor å spruta men de var så bökigt :S <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trallala :D ida har jag åkt med RoRRes motor, :D ca 1 mil, fasen den går som den vore spritt ny :D , nu gäller det å fixa med någon typ av transport till S-vall :lol:

En sån motor skulle jag också vilja ha trallala :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar