<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tycker mig se en "äkta?" tunifoon ljudämpare från hobbex?.
ljusomkopplaren är väl för ny. men det är vä klart att det gått åt lite reservdelar om det stämmer att den varit använd i nästan 50 år.
tror att baklyset är för nytt ochså. kromade fälgarna är jag mera osäker på.
Eftersom jag tycker att den bakskärmen är det fulaste som burit namnet monarped så är jag inte så påläst på dom modellerna.
¨Dagens söndagstävling:finn alla fel på Monarpeden!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bakluset är rätt, likaså fälgarna, var ju en "sportigare" modell.
Det jag ser vid en snabb koll är: ljuddämparen är fel, liksom ljusomkopplaren, hastighetsmätaren verkar ha nåt hemgjort lock, alla plåtkåpor är borta (kabelskydd, motorkåpor) samt kedjeskydd. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det ser ut att vara samma person som säljer det där konstiga sachsblocket. Jag tror blocket är sprayat med silverfärg sedan demonteringen. Varför skulla annars anliggningsytan mot cylinderfoten vara målad?
Jag trodde först det rörde sig om ett löst block men det har nog varit en hel motor som nu säljs i minsta beståndsdelar. Skulle vara intressant att få veta vad totalsumman av försäljningen blir. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den som ska sätta den här på en G50 får problem http://www.tradera.com/trimm-cylinder-till-ilo--auktion_100704_145069187
Den passar på en FP50 så på G50 kommer kolven att vända 5mm från kanten
Sen är den ju egentligen till en stationärmotor så nån större effekt blir det inte <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köp den till din FP50 vetja. Eller är detta en hint för att skrämmas
För min egen del har jag ju riktigt riktiga grejor (Made straxxxxx outside Gothenburg) :meangreen: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
pangerva skrev:Köp den till din FP50 vetja. Eller är detta en hint för att skrämmas
:
Jag har 2 såna en orginal och en lite filad
(den till vänster)
Mitt FP50 blöck är upptaget för sån cylinder men den är som sagt till en stationärmotor
Porttiderna är därefter...
Nu sitter en sån där trimilocylle på och då går den mycket bättre <!-- </EdIndex> --></div>