Räddningsaktion för en Skoterett 1966 - färdigrenoverat!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det där med att den går för varmt är kanske tänkbart.
Jag har precis borrat upp insuget och planat toppen så den går säkert varmare nu än tidigare.
Men vad är det exakt som händer? Vad är det värmen gör som påverkar kopplingen på detta sett? <!-- </EdIndex> --></div>
Jag har precis borrat upp insuget och planat toppen så den går säkert varmare nu än tidigare.
Men vad är det exakt som händer? Vad är det värmen gör som påverkar kopplingen på detta sett? <!-- </EdIndex> --></div>
-
Jag misströstar inte!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej,
Jag slipar och slipar, men just nu önskar jag att det var mindre plåt...Hur som helst ska ett par delar (inkl tanken) få en översyn på verkstaden (några smärre svetsjobb) och min absoluta målsättning är att kunna lämna in alla delar på lackering under juni. Vi får se om tidsplanen håller.
Hälsningar
Mikael <!-- </EdIndex> --></div>
Jag slipar och slipar, men just nu önskar jag att det var mindre plåt...Hur som helst ska ett par delar (inkl tanken) få en översyn på verkstaden (några smärre svetsjobb) och min absoluta målsättning är att kunna lämna in alla delar på lackering under juni. Vi får se om tidsplanen håller.
Hälsningar
Mikael <!-- </EdIndex> --></div>
hm
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->din skotorett ser ju helskön ut, jag hade nog inte lackat om den,
sån patina på karossen ser ju helrätt ut och tar tid att få att se ut så!
glöm inte slänga in bilder när den är nylackad, hej <!-- </EdIndex> --></div>
sån patina på karossen ser ju helrätt ut och tar tid att få att se ut så!
glöm inte slänga in bilder när den är nylackad, hej <!-- </EdIndex> --></div>
-
måste flagga för att det hänt något!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->se uppdateringarna;-) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Att skoteretten börjar hosta och huckra för sen dö är tecken på att den får ånglås i förgasaren och går när den svalnat lite. Det går åtgärda genom att montera dubbla tjocka insugspackningar . Skoteretten har smeknamnet tryckkokaren undrar varför 
Då jag är ute och kör kalla kvällar brukar jag flytta bak fötterna mot motorn där är det varmt och gosigt. <!-- </EdIndex> --></div>

Då jag är ute och kör kalla kvällar brukar jag flytta bak fötterna mot motorn där är det varmt och gosigt. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror inte du har en 66 din är äldre. TROR att 65 (ev 66) kom gälarna på sidan för underlätta kylningen och ökenfläkten.
Gälarna satt långt ner på sidan utanför fläkten för att underlätta kylning av motorn och få in sval luft till fläkten.
Detta pga det var så många som hadde problem med att den gick varm och fick ånglås. <!-- </EdIndex> --></div>
Gälarna satt långt ner på sidan utanför fläkten för att underlätta kylning av motorn och få in sval luft till fläkten.
Detta pga det var så många som hadde problem med att den gick varm och fick ånglås. <!-- </EdIndex> --></div>
- JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, den gamla devisen håller: Skaffa hellre den sista versionen av den gamla modellen än den första versionen av den nya modellen.
Då kan man i alla fall hoppas att barnsjukdomarna är åtgärdade... Min 64:a har inte extragälarna och jag kan ju inte gärna sabba orginalstuket genom att ta upp nya. Så jag får köra med osynliga förändringar, ss extra elfläkt. Men ökenfläkt skulle jag ju kunna montera, det är ju lätt att återställa... Hmmm...
<!-- </EdIndex> --></div>

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har redogjort för detta i annan tråd. Men mitt "värmeproblem" visade sig inte ha med värme att göra. Det var helt enkelt så att urluftningshålet i tanklocket inte urluftade tanken särskilt bra.
Sedan jag körde ett 1,5 mm borr hela vägen rakt igenom tanklocket har motorn gått felfritt. Utan vare sig gälar eller ökenfläkt.
Kopplingsfenomenet kvarstår, men det är ju en annan historia. <!-- </EdIndex> --></div>
Sedan jag körde ett 1,5 mm borr hela vägen rakt igenom tanklocket har motorn gått felfritt. Utan vare sig gälar eller ökenfläkt.
Kopplingsfenomenet kvarstår, men det är ju en annan historia. <!-- </EdIndex> --></div>
- JanneHagnell
-
luftning
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, tack för tipset med mer tilluft till tanken. Är det förresten någon av er som har en luftburk att sälja? //Mikael <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-