Räddningsaktion för en Skoterett 1966 - färdigrenoverat!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Agent.007
Inlägg: 164
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:00
Ort: Hässelby, Stockholm

Inlägg av Agent.007 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det där med att den går för varmt är kanske tänkbart.
Jag har precis borrat upp insuget och planat toppen så den går säkert varmare nu än tidigare.
Men vad är det exakt som händer? Vad är det värmen gör som påverkar kopplingen på detta sett? <!-- </EdIndex> --></div>
Monarkskoterett
Inlägg: 13
Blev medlem: 15 mar 2009, 00:00

Jag misströstar inte!

Inlägg av Monarkskoterett »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej,
Jag slipar och slipar, men just nu önskar jag att det var mindre plåt...Hur som helst ska ett par delar (inkl tanken) få en översyn på verkstaden (några smärre svetsjobb) och min absoluta målsättning är att kunna lämna in alla delar på lackering under juni. Vi får se om tidsplanen håller.
Hälsningar
Mikael <!-- </EdIndex> --></div>
peter/gbg
Inlägg: 260
Blev medlem: 23 apr 2008, 23:00
Ort: GÖTEBORG

hm

Inlägg av peter/gbg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->din skotorett ser ju helskön ut, jag hade nog inte lackat om den,
sån patina på karossen ser ju helrätt ut och tar tid att få att se ut så!
glöm inte slänga in bilder när den är nylackad, hej <!-- </EdIndex> --></div>
Monarkskoterett
Inlägg: 13
Blev medlem: 15 mar 2009, 00:00

måste flagga för att det hänt något!

Inlägg av Monarkskoterett »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->se uppdateringarna;-) <!-- </EdIndex> --></div>
vodka
Inlägg: 245
Blev medlem: 07 mar 2009, 00:00
Ort: Skellefteå

Inlägg av vodka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Att skoteretten börjar hosta och huckra för sen dö är tecken på att den får ånglås i förgasaren och går när den svalnat lite. Det går åtgärda genom att montera dubbla tjocka insugspackningar . Skoteretten har smeknamnet tryckkokaren undrar varför staff_gemini-1.gif
Då jag är ute och kör kalla kvällar brukar jag flytta bak fötterna mot motorn där är det varmt och gosigt. <!-- </EdIndex> --></div>
vodka
Inlägg: 245
Blev medlem: 07 mar 2009, 00:00
Ort: Skellefteå

Inlägg av vodka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror inte du har en 66 din är äldre. TROR att 65 (ev 66) kom gälarna på sidan för underlätta kylningen och ökenfläkten.
Gälarna satt långt ner på sidan utanför fläkten för att underlätta kylning av motorn och få in sval luft till fläkten.
Detta pga det var så många som hadde problem med att den gick varm och fick ånglås. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, den gamla devisen håller: Skaffa hellre den sista versionen av den gamla modellen än den första versionen av den nya modellen. :roll: Då kan man i alla fall hoppas att barnsjukdomarna är åtgärdade... Min 64:a har inte extragälarna och jag kan ju inte gärna sabba orginalstuket genom att ta upp nya. Så jag får köra med osynliga förändringar, ss extra elfläkt. Men ökenfläkt skulle jag ju kunna montera, det är ju lätt att återställa... Hmmm... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Hank
Inlägg: 56
Blev medlem: 07 mar 2008, 00:00
Ort: Ängelholms kommun, SKÅNE

Inlägg av Hank »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har redogjort för detta i annan tråd. Men mitt "värmeproblem" visade sig inte ha med värme att göra. Det var helt enkelt så att urluftningshålet i tanklocket inte urluftade tanken särskilt bra.
Sedan jag körde ett 1,5 mm borr hela vägen rakt igenom tanklocket har motorn gått felfritt. Utan vare sig gälar eller ökenfläkt.

Kopplingsfenomenet kvarstår, men det är ju en annan historia. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->AH! Kan vara värt att testa, alltså! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Monarkskoterett
Inlägg: 13
Blev medlem: 15 mar 2009, 00:00

luftning

Inlägg av Monarkskoterett »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, tack för tipset med mer tilluft till tanken. Är det förresten någon av er som har en luftburk att sälja? //Mikael <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->slider_score.gif Jäklar vad snygg den blir!
Har varit utan dator ett tag så jag inte kunnat hänga med på forumet och du verkar inte ha legat på latsidan... <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
P-plats.se
Inlägg: 1351
Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
Ort: Lilla Edet

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grymt jobbat!

En fråga:
Har du köpt nya dämpare bak?
Syftar på dessa:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hjulen ser ut som godis (guldfisk) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vackert, mer bilder, mer bilder. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanonfin renovering .. :clapping: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar