packnings på tub!!

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
svetsaren6

packnings på tub!!

Inlägg av svetsaren6 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallå!!
Jag var på mekonomen och köpte packning på tub , som jag tänkte ha i mellan motorhalvorna på min huskvarna flinta.

Men den jag köpte tål inte bensin , nu är frågan??

Ska jag använda den , eller köpa en annan.

någon som har erfarenhet om packning på tub?

det borde ju fungera , det enda som kommer i kontakt med bensin är ju nere i vev huset.

nicklas <!-- </EdIndex> --></div>
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köp en papperspackning i stället! Det ser så hemskt fult ut med smet mellan blocken... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om den inte håller tätt med papperpackning så kan det vara bra att "förstärka" med flänstätning. Jag använder Loctite 5923 när det krisar. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Sura
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har helt skippat pappers packningar i mina motorer, och använder bara Loctite 5208 eller 5205 överallt.
Tätare motorer än så här har jag aldrig haft, och rengöringen är busenkel, bara att torka bort med papper och Loctite 7200 packningsborttagare.

Det kan iofs bero på att jag säljer Loctite på jobbet :roll: men bättre medel får man nog leta länge efter. <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sura skrev:Jag har helt skippat pappers packningar i mina motorer, och använder bara Loctite 5208 eller 5205 överallt.
Tätare motorer än så här har jag aldrig haft, och rengöringen är busenkel, bara att torka bort med papper och Loctite 7200 packningsborttagare.

Det kan iofs bero på att jag säljer Loctite på jobbet :roll: men bättre medel får man nog leta länge efter.
Nu ska jag passa på att fråga eftersom du kan produkten. Vad är skillnaden mellan de loctite du använder och den jag använder?
5923 som jag har tar ganska lång tid att torka, men är annars kanon. Är 5208/5205 ännu bättre och torkar den snabbare? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Sura
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->5923 är väl ungefär som Permatex, och det gillar jag inte.
Det är väl egentligen ett packnings klister, och inte flänstätning.

Om man planslipar tätningsytorna på en planskiva lite lätt, och sedan lägger på en lagom sträng med 5208 och skruvar fast så är det "tätt som ett grodarsle" efter det.
Sen pallar den med 150 grader värme, och jag kör den på cylinderfoten och toppen på alla mina 80cc motorer. <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sura skrev:5923 är väl ungefär som Permatex, och det gillar jag inte.
Det är väl egentligen ett packnings klister, och inte flänstätning.

Om man planslipar tätningsytorna på en planskiva lite lätt, och sedan lägger på en lagom sträng med 5208 och skruvar fast så är det "tätt som ett grodarsle" efter det.
Sen pallar den med 150 grader värme, och jag kör den på cylinderfoten och toppen på alla mina 80cc motorer.
Tusen tack! Då ska jag prova den. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar