<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallå!!
Jag var på mekonomen och köpte packning på tub , som jag tänkte ha i mellan motorhalvorna på min huskvarna flinta.
Men den jag köpte tål inte bensin , nu är frågan??
Ska jag använda den , eller köpa en annan.
någon som har erfarenhet om packning på tub?
det borde ju fungera , det enda som kommer i kontakt med bensin är ju nere i vev huset.
nicklas <!-- </EdIndex> --></div>
packnings på tub!!
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har helt skippat pappers packningar i mina motorer, och använder bara Loctite 5208 eller 5205 överallt.
Tätare motorer än så här har jag aldrig haft, och rengöringen är busenkel, bara att torka bort med papper och Loctite 7200 packningsborttagare.
Det kan iofs bero på att jag säljer Loctite på jobbet
men bättre medel får man nog leta länge efter. <!-- </EdIndex> --></div>
Tätare motorer än så här har jag aldrig haft, och rengöringen är busenkel, bara att torka bort med papper och Loctite 7200 packningsborttagare.
Det kan iofs bero på att jag säljer Loctite på jobbet

Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
5923 som jag har tar ganska lång tid att torka, men är annars kanon. Är 5208/5205 ännu bättre och torkar den snabbare? <!-- </EdIndex> --></div>
Nu ska jag passa på att fråga eftersom du kan produkten. Vad är skillnaden mellan de loctite du använder och den jag använder?Sura skrev:Jag har helt skippat pappers packningar i mina motorer, och använder bara Loctite 5208 eller 5205 överallt.
Det kan iofs bero på att jag säljer Loctite på jobbetmen bättre medel får man nog leta länge efter.
5923 som jag har tar ganska lång tid att torka, men är annars kanon. Är 5208/5205 ännu bättre och torkar den snabbare? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->5923 är väl ungefär som Permatex, och det gillar jag inte.
Det är väl egentligen ett packnings klister, och inte flänstätning.
Om man planslipar tätningsytorna på en planskiva lite lätt, och sedan lägger på en lagom sträng med 5208 och skruvar fast så är det "tätt som ett grodarsle" efter det.
Sen pallar den med 150 grader värme, och jag kör den på cylinderfoten och toppen på alla mina 80cc motorer. <!-- </EdIndex> --></div>
Om man planslipar tätningsytorna på en planskiva lite lätt, och sedan lägger på en lagom sträng med 5208 och skruvar fast så är det "tätt som ett grodarsle" efter det.
Sen pallar den med 150 grader värme, och jag kör den på cylinderfoten och toppen på alla mina 80cc motorer. <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tusen tack! Då ska jag prova den. <!-- </EdIndex> --></div>Sura skrev:5923 är väl ungefär som Permatex, och det gillar jag inte.
Sen pallar den med 150 grader värme, och jag kör den på cylinderfoten och toppen på alla mina 80cc motorer.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson