Söndagsfrågan - mc & övrig motor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo det var ju naturligtvis rätt, påminde kanske för mycket om Zündapp
<!-- </EdIndex> --></div>

Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Söndagsfrågan
Vilken maskin beskriver tyskarna här?
Svensk översättning nedanför bilden.

Kort beskrivning på svenska (hoppas det blir rätt).
Encylindrig Tvåtakt
Borrning 46mm
Slaglängd 44mm
73cc
4,2 hk
6500v/min
15mm Mikuni (oljesmöjning via pump)
3vxl med kick
Koppling i oljebad
Teleskopgaffel, sving med fjäderdämpare
Primärkraftöverföring: 3,35:1
Utväxlingsförhållanden: 2,91 - 1,53 -1,05:1
Fälg: 3,50x8"
Trumbroms med backar: 105x15mm
Tank: 3liter
Vikt: 55kg
Topphastighet: 65km/h <!-- </EdIndex> --></div>
Vilken maskin beskriver tyskarna här?
Svensk översättning nedanför bilden.

Kort beskrivning på svenska (hoppas det blir rätt).
Encylindrig Tvåtakt
Borrning 46mm
Slaglängd 44mm
73cc
4,2 hk
6500v/min
15mm Mikuni (oljesmöjning via pump)
3vxl med kick
Koppling i oljebad
Teleskopgaffel, sving med fjäderdämpare
Primärkraftöverföring: 3,35:1
Utväxlingsförhållanden: 2,91 - 1,53 -1,05:1
Fälg: 3,50x8"
Trumbroms med backar: 105x15mm
Tank: 3liter
Vikt: 55kg
Topphastighet: 65km/h <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson