Redrevo70 Fs1 Sprinter

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad menar du med det du skrev om mig "om det är så han heter"? <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Neifelheim skrev:Vad menar du med det du skrev om mig "om det är så han heter"?
Att din kompis eventuellt hade en tank till salu? :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

Rexxy skrev:
SachsMekarn skrev:Kommer bli så jäkla brutal!! :twisted:

Föresten, vet du på vilken kabel man kopplar in varvräknarn på Am6 Ducati tändning?
Det beror på vad för varvräknare du har. Oftast ska dom kopplas in genom att viras runt tändkabeln bara.
Biltema mätare, känns som den skall kopplas in på röd eftersom blackbox ska det. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ah, Nä, har inte engagerat mig o försöka få tag på han, har annat jag måste ta itu med. sorry! <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

Neifelheim skrev:ah, Nä, har inte engagerat mig o försöka få tag på han, har annat jag måste ta itu med. sorry!
Okej förhoppningsvis har jag en annan på gång om jag nu får något acceptabelt pris på den, det blir den perfekta julklappen till mig själv lite bucklig är den dock men lacken verkade riktigt fräsch.

Blått är flott synd att ramen är röd dock får lämna in den på pulverlack senare. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Update - 7/1-2012

Hej här har det varit dåligt med uppdateringar dels på grund av att det ej hänt något och pågrund av att det verkligen inte hänt något. Har justerat bromsarna ytligare så nu är jag nöjd med dem, har fått hem bensintanken visst det var väll en och annan buckla men det gör inte så mycket ser lite konstigt ut med typ blågrön tank och röd ram men ramen ska ju lackas blanksvart senare. Har även fått hem gashandtag, gaswire, kopplingswire, och kylarslangar, byggt ett fäste till mätaren. Fick även lite Atf olja av Morfar som han tog med från jobbet det tackar vi för.

Och idag åkte jag till Lud3r för att få hjälp med att lösa problemet med växellådan och skruva ihop den så att det blir ordentligt gjort, han klöv även en av hans Derbi motorer så det vart ett litet mecklan i stugan. Hursomhelst gick det jätte bra och det var inget som krånglade denna gång vilket kan bero på någon som gjort detta tidigare gjorde det mesta. Tack ska du ha Ludvig! :rolling:

Så nu är det väll bara tändning, tvåtaktsolja, montera cylinder och förgasare m.m och sen i med motorn i ramen tillsammans med wire och slangar innan jag kan starta upp den men först ska motorn få sig lite lack (igen) den vart nämligen lite skabb på vissa ställen när man klyt, svetsat, fräst i blocken osv. :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja ser att krutet är på gång, ska bli kul att se när du repar eld på det!
:shock: :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ut att bli mycket potent det där! :) <!-- </EdIndex> --></div>
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

alf-johan skrev:Ja ser att krutet är på gång, ska bli kul att se när du repar eld på det!
:shock: :D
Haha det ska bli riktigt kul hoppas på att kunna starta upp den i Februari alla fall sen riva ner den igen lacka och förlänga svingen sedan plocka ihop den och försöka ställa in motorn inför Malmby 2/6. :)

Lolalola skrev:Ser ut att bli mycket potent det där! :)
Tackar! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Satsar du på tresiffrigt? :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

SachsMekarn skrev:Satsar du på tresiffrigt? :wink:
Hehe topfart satsar jag inte på mer än topfarten på 201m, men om man skulle mäta upp den på en lång sträcka eller köra topspeed vill jag åka en bit över tresiffrigt. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad tror du om tre st ettor :headbang: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

alf-johan skrev:Vad tror du om tre st ettor :headbang:
Det låter vettigt! 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför inte 111 plus moms = 138,75 :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

pangerva skrev:Varför inte 111 plus moms = 138,75 :lol:
Haha. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar