HPD

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ingen aning om var gränsen går, men med tanke på att ramen med dess ramnummer egentligen är moppens identitet räknar jag med att det åtminstone behöver sitta rätt "viktiga" bitar på ramen. En tank eller dyna påverkar inte moppens funktion eller säkerhet, men motorer, gafflar, bromsar o.s.v. börjar bli rätt stora ombyggnader som kräver registreringsbesiktning när det gäller alla andra fordon... <!-- </EdIndex> --></div>
umekille

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hörde att 1999 så beslutades att besiktning för godkännande
av ombyggd sk.30moped skulle upphöra då gällande hembyggen
'typ om/nybyggnation <!-- </EdIndex> --></div>
Zwap

Inlägg av Zwap »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
G-son skrev:Ingen aning om var gränsen går, men med tanke på att ramen med dess ramnummer egentligen är moppens identitet räknar jag med att det åtminstone behöver sitta rätt "viktiga" bitar på ramen. En tank eller dyna påverkar inte moppens funktion eller säkerhet, men motorer, gafflar, bromsar o.s.v. börjar bli rätt stora ombyggnader som kräver registreringsbesiktning när det gäller alla andra fordon...
Nja, alla andra fordon...
Om man begränsar det till hastighetsbegränsade fordon så är det väl traktorer (inkl. A-traktor) och mopeder.
När det gäller traktorer och A-traktorer så är nog drivlinan den viktigaste faktorn och när det gäller övrig ombyggnad så har jag uppfattningen att den lämnas ganska fritt, men jag kan ha fel.
Med lite tur så kanske mopedombyggnad också lämnas ganska fritt så länge den otrimmade drivlinan är intakt, vad vet jag? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Makalöst! Skitsnyggt på alla vis och ett extra plus för den kromade låga framskärmen. slider_score.gif <!-- </EdIndex> --></div>
OutbackJack
Forumsponsor

Inlägg av OutbackJack »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lolalola skrev:Makalöst! Skitsnyggt på alla vis och ett extra plus för den kromade låga framskärmen.
En klar fullpoängare! :shock:
Skyhögt över moppefuckonas favorit, Reiju Drac.... <!-- </EdIndex> --></div>
Zwap

Inlägg av Zwap »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar tackar!!

Jo, jag tycker också att den låga kromade framskärmen gör sig riktigt fint på denna , det var lite av målet när jag byggde om den och skärmen var inte helt lätt att hitta med tanke på 19 tums framhjul.
Jag har haft hög plastskärm tidigare, men det blev liksom inte tidstypiskt 70-tal, målet har varit att få den likt en gammal 50cc enduro/cross.
Vid race har den haft allt från 14, 16tums knattecross bakhjul fram tills dagens 17 tum och 15,17 och 19 tums framhjul från diverse mopeder/knattecross, men i höstas bestämde jag mig för att göra den lite mer "classic" eftersom vi valt en annan moppe till race.

Åter igen, tack för alla positiva kommentarer!!

PS. Det kommer ett annat foto när den var "race ready" för några år sedan (när jag hittar bilderna...), bästa pacering 2:a av ca 20 startande. DS. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar