Vädret..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så här mycket snö var det kvar när jag tog en promenad i förmiddags:

Lite suddig bild men vovven drog i kopplet.
Det såg bättre ut för en vecka sedan:

Å veckan före det så var det ännu mer julstämning:
<!-- </EdIndex> --></div>

Lite suddig bild men vovven drog i kopplet.
Det såg bättre ut för en vecka sedan:

Å veckan före det så var det ännu mer julstämning:

Please consider the environment before printing this message.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->här har det kommit 10cm ny snö i dag så nu kan tomten kom fram i tid 
det är 0 gradigt perfekt vinter väder men det är ju klart vi bor ju i övertorneå värdens bästa plats

det är 0 gradigt perfekt vinter väder men det är ju klart vi bor ju i övertorneå värdens bästa plats

sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->farsan brukade berätta om nåt år det var samma väder midsommarafton och julafton: +7 och regn.
dan före midsommarafton i år var det +13 och regn här enligt historiken på klart.se. temperatren minns jag inte, men kom ihåg att det regnade.
och regnar gör det nu med.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
dan före midsommarafton i år var det +13 och regn här enligt historiken på klart.se. temperatren minns jag inte, men kom ihåg att det regnade.
och regnar gör det nu med.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är -10 grader i Fränsta just nu ser ut som ett riktigt julkort utanför fönstret...
sitter och väntar på Kalle å hans vänner...sen får vi se om tomten dyker upp oxå lite senare ikväll 
misstänker att +graderna har tärt på den lilla snö som fanns i Bjästa--

misstänker att +graderna har tärt på den lilla snö som fanns i Bjästa--

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Men skit i bilen. Det är ju julafton. Sätt dej ner å njut av en god whisky i stället. Det tänker i alla fall jag göra. Frugan jobbar, Barna firar jul hos sina svärföräldrar.. För första gången får man den jul jag alltid har önskat. I största stillhet i lugn å ro....... Ja just de ja, vädret. -6,1 ute å strålande sol . Ca. 1 dm snö på backen. En perfekt julafton56:an skrev:+4, vindstilla, uppehållsväder, barmark och lite blek decembersol kan man önska bättre en julafton?
Jag tror jag ska gå ut och fixa lite med bilen och se om jag kan hitta det där konstiga felet någonstans....

- SachsMekarn
- alf-johan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så här ser det ut i Almunge juldagen 2011, nästan som på våren (Almunge Prästgård på fotot)

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"