<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo nu så här när jag ser på bilderna igen så ser det inte så illa ut, men i verkligheten så är det värre. Om man ser typ tankemblem, marken/golvet samtidigt så ser det faktiskt förskräckligt ut. Plus att ljuddämparen pekar ner i backen på ett mystiskt vis. Därför så skall jag ta och förlänga ett fäste med en och en halv centimeter i morgon. Det borde bli mumma... Men under tiden idag så har jag bl.a meckat lite med avgassystet. Det blev rakt och fint men då hade jag pallat upp motorn med en träkloss och en 23-hylsa.
Jag rationaliserade samtidigt bort klamman till förmån för dessa rejsiga fjädrar, igensvetsade slitsar och avgassilicon:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom där fjädrarna vid avgasrörets infästning på cylindern känner jag igen från sextio- och sjuttiotalets små gokart-bilar. Där var det ren standard, nästan alla hade det så.
Jag blir lite sugen när jag ser hur du håller på med din Zündapp KS50 men som fattiglapp får jag hålla tillgodo med tvåväxlat Sachs, JLO och kanske någon Pilot.
.... men det kan vara rätt kul det också <!-- </EdIndex> --></div>
56:an skrev:Dom där fjädrarna vid avgasrörets infästning på cylindern känner jag igen från sextio- och sjuttiotalets små gokart-bilar. Där var det ren standard, nästan alla hade det så.
Jag blir lite sugen när jag ser hur du håller på med din Zündapp KS50 men som fattiglapp får jag hålla tillgodo med tvåväxlat Sachs, JLO och kanske någon Pilot.
.... men det kan vara rätt kul det också
klart man blir sugen men även ja e fattiglapp o får hållas me billiga maskenier. dyrast e nog flakisen förstås. men den köpte ja ju helt rätt. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När Zundapp texten på kopplingskåpan är i linje med underkant på "fjädrarna" på verktygs-luckan är det korrekt vinkel på motorn.
Om avgasröret pekar åt helvete så är förmodligen kröken avsedd för 529 ramen. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja jag tänkte väl det, och då pekar min motor bevisligen uppåt. Men nu har jag nog löst det och skall montera min idag en centimeter förlängda upphängning. Undrar om det är mina bakre fästen som är till fel ram? Skit samma, nu blir det som det skall vara. <!-- </EdIndex> --></div>
OnT: Nu har jag satt dit mitt förlängda fäste och det blev rasande grannt. Texten på kåpan är alldeles i linje med grejorna på sidan och tankemblemen. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Najs, jag gillar bägge bilderna. Blir svårt fundersam på SC´n, det är ett mäktigt glapp mellan motorblock o förgasargallren. Hade du kanske fel bakre motorfästen på denna också? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha! Nä det är nog rätt fästen för det ser likadant ut på den jag har nu. Men det är såna där konstiga budgetgaller i plast. Dom kanske är till en sån där holländsk modell med lösa trampor eller nåt, eller så har nån sågat i nederkant.
Lolalola skrev:Haha! Nä det är nog rätt fästen för det ser likadant ut på den jag har nu. Men det är såna där konstiga budgetgaller i plast. Dom kanske är till en sån där holländsk modell med lösa trampor eller nåt, eller så har nån sågat i nederkant.
Samma konstiga galler:
Aaaahh! Du är en hjälte!!! Übermäktigt stuk på den där! <!-- </EdIndex> --></div>