Mikuni VM 20-151

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Krazkow

Mikuni VM 20-151

Inlägg av Krazkow »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tja, kan någon säga vart lågfartsmunstycket sitter på den föggen.
Eller vad kan det bero på att motorn har noll kraft alls på låga varv, orkar knappt dra runt sig själv :/
Btw det är en Zundapp 70cc

Tack <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det sitter alldeles bredvid Huvudmunstycket. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla här !

Mikuni VM Carburetor Super Tuning Manual
http://www.mikuni.com/pdf/vmmanual.pdf

Mikuni Tuning Guide
http://www.mikuni.com/fs-tuning_guide.html <!-- </EdIndex> --></div>
Krazkow

Inlägg av Krazkow »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->toppen men är det "air screw" eller "air jet" som man ska pilla på?? <!-- </EdIndex> --></div>
Krazkow

Inlägg av Krazkow »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om ni skulle på er en gissning, vilken storlek på Air Jet ska jag ha med min setup??

Zundapp 3 VXL
Mikuni vm 20
Huvudmunstycke 80 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
ollaolle
Forumsponsor

SYNNDAPP

Inlägg av ollaolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä du...Zundapp går inte bättre än sådär.. (kunde inte hålla mej) :oops:
Är inte nummer 21 lågfarts munstycke? (pilot jet)
"pilot jet and the slow system" står det i manualen.
Du får kolla färgen på stiftet.Ger samma symtom vid
för fet blandning som vid för mager.... Jag tror det är
"main jet" du får byta? hade. GB. <!-- </EdIndex> --></div>
Krazkow

Inlägg av Krazkow »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->MM, får ta å kolla det, tack så mycket :) <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Prova med 100 på huvud och 30 på lågfart <!-- </EdIndex> --></div>
Krazkow

Inlägg av Krazkow »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:Prova med 100 på huvud och 30 på lågfart
OK idag kör jag på 70 på huvud å 30 på lågfart, tror du att det hjälper lågfartsproblemen något om jag skulle byta main jet till 100?? <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->70 på huvudmunstycke? Har aldrig kört Mikuni 20mm med mindre än 160 huvudmunstycke (sexkantiga varianten), och även det var nån storlek för litet (det fanns inte större att uppbringa i byn den dagen trimmet skulle monteras, och i unga år hade man inte så mycket tålamod). :shock: Förvisso japanska reedmotorer som jag kört såna fuggar på, men så enorma bestyckningsavvikelser brukar det inte vara ens mellan helt olika motorer... <!-- </EdIndex> --></div>
vodka

Inlägg av vodka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller med G-son inte mindre hög än 160 troligen ska den ha större hög då du har 70cc. Lågen kanske 32,5-35. Men först varmkör moppen och justera luft/bränsle blandningsskruven börja med 3/4 varv ut och gå ut lite åt gången tills du har nått maxvarv utan att röra gasen. finns bra info på braigasen.com <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar