Mikuni VM 20-151
Mikuni VM 20-151
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tja, kan någon säga vart lågfartsmunstycket sitter på den föggen.
Eller vad kan det bero på att motorn har noll kraft alls på låga varv, orkar knappt dra runt sig själv :/
Btw det är en Zundapp 70cc
Tack <!-- </EdIndex> --></div>
Eller vad kan det bero på att motorn har noll kraft alls på låga varv, orkar knappt dra runt sig själv :/
Btw det är en Zundapp 70cc
Tack <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla här !
Mikuni VM Carburetor Super Tuning Manual
http://www.mikuni.com/pdf/vmmanual.pdf
Mikuni Tuning Guide
http://www.mikuni.com/fs-tuning_guide.html <!-- </EdIndex> --></div>
Mikuni VM Carburetor Super Tuning Manual
http://www.mikuni.com/pdf/vmmanual.pdf
Mikuni Tuning Guide
http://www.mikuni.com/fs-tuning_guide.html <!-- </EdIndex> --></div>
SYNNDAPP
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä du...Zundapp går inte bättre än sådär.. (kunde inte hålla mej) 
Är inte nummer 21 lågfarts munstycke? (pilot jet)
"pilot jet and the slow system" står det i manualen.
Du får kolla färgen på stiftet.Ger samma symtom vid
för fet blandning som vid för mager.... Jag tror det är
"main jet" du får byta? hade. GB. <!-- </EdIndex> --></div>

Är inte nummer 21 lågfarts munstycke? (pilot jet)
"pilot jet and the slow system" står det i manualen.
Du får kolla färgen på stiftet.Ger samma symtom vid
för fet blandning som vid för mager.... Jag tror det är
"main jet" du får byta? hade. GB. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 3240
- Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
- Ort: SMEBACKEN
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->70 på huvudmunstycke? Har aldrig kört Mikuni 20mm med mindre än 160 huvudmunstycke (sexkantiga varianten), och även det var nån storlek för litet (det fanns inte större att uppbringa i byn den dagen trimmet skulle monteras, och i unga år hade man inte så mycket tålamod).
Förvisso japanska reedmotorer som jag kört såna fuggar på, men så enorma bestyckningsavvikelser brukar det inte vara ens mellan helt olika motorer... <!-- </EdIndex> --></div>

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller med G-son inte mindre hög än 160 troligen ska den ha större hög då du har 70cc. Lågen kanske 32,5-35. Men först varmkör moppen och justera luft/bränsle blandningsskruven börja med 3/4 varv ut och gå ut lite åt gången tills du har nått maxvarv utan att röra gasen. finns bra info på braigasen.com <!-- </EdIndex> --></div>