Mcb 1252 4-Växlad

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kommer nog bli riktigt fräscht med vit ram! Längtar efter bilder! <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Kommer nog bli riktigt fräscht med vit ram! Längtar efter bilder!
jo ja hoppas man inte valt helt fel nu utan att det blir en lyckad färg. har ja en himla tur så kanske ja får den åter imorgon kväll. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Svart på vitt går väl alltid bra :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->beger mig till rösebäcken nu o kikar bland MCB sakerna om ja finner lite småsaker till renoveringen. finns på 073-8323649 om ngn vill ja ska kika efter ngt speciellt. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

NiklasHögberg skrev:nu sakta projektet ner en liten stund. men endast för att ramen är på lack. sen blir de fart igen då även denna skall byggas inomhus framför tv.n. var till reservdelshandlaren idag så ja passa på o köpte lite nytt till styret. samt bestälde färdiga wirear. inväntar styre med från en kanonkille bland oss här.

Bild
De där kommer att göra sig fint till vit lack :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Pälle skrev:
NiklasHögberg skrev:nu sakta projektet ner en liten stund. men endast för att ramen är på lack. sen blir de fart igen då även denna skall byggas inomhus framför tv.n. var till reservdelshandlaren idag så ja passa på o köpte lite nytt till styret. samt bestälde färdiga wirear. inväntar styre med från en kanonkille bland oss här.

Bild
De där kommer att göra sig fint till vit lack :D
ja jag hoppas det. svart vit o lite blanka delar borde passa fint ihop. skall lämna lykthus ock tutplåten imorgon för att få dem lackade. ska passa på då o se hur de gått med ramen. nu hoppas ja på positiva kommentarer detta bygge så det inte stannar av. hoppas ni kommer gilla det ja gör, <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men du har ju lovat att det inte ska stanna av. :D
Varför inte suga på karamellen så den varar ett tag, inte svälja den hel. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
NiklasHögberg

pangerva skrev:Men du har ju lovat att det inte ska stanna av. :D
Varför inte suga på karamellen så den varar ett tag, inte svälja den hel. :lol:
ja den skall bli klar. samlar delar sakta men säkert. det som fattas nu e en frisk bakskärm. en baklykta samt cromesarg till frmalyktan. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men Rösebäcken är väll rätt dyra? Men ack så läckert ställe, var där för några år sedan. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

SachsMekarn skrev:Men Rösebäcken är väll rätt dyra? Men ack så läckert ställe, var där för några år sedan.
köpte lykthus med list, sen nya gummin till fotpinnarna o kicken o bromsen. de har norscand priser på en del sen gav ja 50:- för lykthuset. så de e inte så dyrt o handla hos dem. man e ju stammis. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul att du hittade bra att ha prylar till din Compact.
Jag har ringt och beställt delar ibland, tycker du har normala priser och de säljer inte skrot som vissa prylar trots allt är på tradera. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
NiklasHögberg

Raketsport skrev:Kul att du hittade bra att ha prylar till din Compact.
Jag har ringt och beställt delar ibland, tycker du har normala priser och de säljer inte skrot som vissa prylar trots allt är på tradera.
ja jag samlar ihop saker sakta men säkert så den blir komplett denna byggsatsen, skall fara till lackeraren med några småsaker idag. så får ja se hur ramen blir dessutom. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->heja! bara dra järnet innan det kallnar det kan fort säga plopp å så är lusten slut..I know been there done that.. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

dr.novolette skrev:heja! bara dra järnet innan det kallnar det kan fort säga plopp å så är lusten slut..I know been there done that..
och du är inte ensam... <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
NiklasHögberg

dr.novolette skrev:heja! bara dra järnet innan det kallnar det kan fort säga plopp å så är lusten slut..I know been there done that..
Ja nu e de tempo på renoveringen kan ja lova. skall hämta allt från lackering innan 16:00 idag (onsdag) sen börjar bygget ta fart igen. var o kolla nyss på sakerna. de skulle bara in i ugnen en stund sen va de klart. han har gjort ett fnit jobb kan ja lova med tanke på hur ramen såg ut innan. han har riktat hela motorfästet i förhållande till ramen samt riktat rätt alla bulthål i fästet då de haft för smal motor i någon gång och därmed dragit ihop fästet- sen slipa han ner fula svetsar o lade på nytt. ska bli skoj att hämta sen när det va gratis dessutom!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar