det går framåt med ur E-typen..

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

det går framåt med ur E-typen..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har grottat ner mig ett tag i min bil men har även under tiden hunnit köpa på mig ngr, moppar till bla. 1136a å en fin roulette.. jag har nu spacklat upp karossen samt lagt etsprimer (pkw) å grundfyller så det närmar sig lackering sakta men säkert. Nu ska karossen stå ett tag å sjunka till sig. Under tiden ska jag gå över flippfronten med lackering av insida..
Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vackert och nogrant arbete Grattis :D :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Intresant, de e lite kvar :wink:
Vilken motor har du? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D Vilka snygga former den har! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu är flipfronten färdig på undersidan. Ett djävla jobb må ni tro med många blödande jack i huvudet. Nästan 3 veckors slit i ett trångt å äckligt utrymme! å eftersom det är en flip så måste det vara samma finish på undersidan som på ovansidan.Fast egentligen var dom fruktansvärt slarvlackerade i originalutförande det fanns på sina ställen inte ens grundfärg. har lagt överlackeringsbar body i hjulhusen för att få det rätta utseendet. här kommer ngr bilder men det det är ganska svårt att se vad som är vad.. men hur som helst nu är det klart å jag hoppas jag slipper göra om det...
Bild

Bild

Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
jerry666

Inlägg av jerry666 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->snyggt! blir det brittish racing green månne? :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->räkna med det.. :wink:
orginal kulören= ett måste fast jag hade ju turen att det var den jag gillar mest som var original BRG!
Bilen har varit omlackerad 3ggr. först met. blå, sedan cremegul med brunt tak!!!å sist röd. så gissa om jag blev glad när jag började slipa å hittade drömkulören längst ner..
jag har även en crescent E-Type du kan ju gissa vad den blir för färg.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->originalkulör tro :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2007/10/1962_Jaguar_E_Type_FHC_Vintage_Race_Car_Front.jpg

BRG :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man får stååååfräs för mindre...faan vad snygga bilar - å ja som kommer få se en vareviga dag framöver....mums <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blir det till att sy om brallorn framtill då?
Annars blir det väl jobbigt med längden... eller jag menar i längden. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:Blir det till att sy om brallorn framtill då?
Annars blir det väl jobbigt med längden... eller jag menar i längden. :lol:
Kanske sy om dom i bak också för mera plats till blöjorna, :P <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->grannen din bäver!!
Här bumpas det värre än
http://www.youtube.com/watch?v=Rkrdmf7GzKg&feature=list_related&playnext=1&list=AVGxdCwVVULXeV8tTfoeWqPnOSTdqFm8Wz

eller kanske denna tråd är..... http://www.youtube.com/watch?v=2rYYecQN3VM&feature=related <!-- </EdIndex> --></div>
Windsor50

Inlägg av Windsor50 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller på och klä om en E-type serie 2.
Här är mittkonsollen nästan klar, det beiga skinnet
blir nog bra mot den klarröda lacken på bilen.
http://imageshack.us/photo/my-images/502/img0044ra.jpg/ <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar