Skiva till Flakan
Skiva till Flakan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjabba, håller på fixa ti flakan lite å har nu kommit till flaket. Vad skulle ni rekommendera att sätta dit för skiva i flaket?? skulle ni ta trä eller durkplåt??
Tack <!-- </EdIndex> --></div>
Tack <!-- </EdIndex> --></div>
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Men hur fungerar det?? blir det inte taskigt om det blir blött?? Laminat skivorna alltså?? <!-- </EdIndex> --></div>Conrad Engström skrev:Jag har Jatuba laminat på översidan och ek laminat på undersidan av en plyfa. Limmat i fanerpress.
annars är formplyfa utan text bra.
-
Många arbetsbänkar i svenska hem har laminat, Den tål vatten. Men flakan hänger i garagetaket för det mesta. <!-- </EdIndex> --></div>Krazkow skrev:Men hur fungerar det?? blir det inte taskigt om det blir blött?? Laminat skivorna alltså??Conrad Engström skrev:Jag har Jatuba laminat på översidan och ek laminat på undersidan av en plyfa. Limmat i fanerpress.
annars är formplyfa utan text bra.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har tänkt lägga durk-alu på min men både Pekka och Conrad säger att det blir "skramligt" 
men jag tänkte lägga silicon mellan plåten och ramen (fästena) då borde det bli tyst
Till saken hör att jag har redan plåt som räcker till , så varför skaffa nåt annat
<!-- </EdIndex> --></div>

men jag tänkte lägga silicon mellan plåten och ramen (fästena) då borde det bli tyst

Till saken hör att jag har redan plåt som räcker till , så varför skaffa nåt annat

Ordförande i Hallstamoppers 

- SachsMekarn
-
-
-
hade en himla tur för min pappa hade ett ark stående som ja fick kapa av. hade ja vart en vecka senare så hade de vart hasplåt på en rallybil tydligen men nu han ja ta vad ja behövde! vet ej vad de kan kosta. men de skadar ju aldrig att kolla. <!-- </EdIndex> --></div>Krazkow skrev:Haha nääe, men det kostar!! vart köpte du ditt??NiklasHögberg skrev:ja har durkalu på min- rejält samt ruttnar aldrig någonsin-
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Jo, man tycker det, ända tills man fått kånka omkring på kvadratmeterstora bitar 5mm durkplåt några gånger - borde väl bli runt 15kg. Vet att summan 1200kr nämndes, men om det var för en sån bit eller en okapad stor (1,2x2,4 meter?) minns jag inte. Tunnare durkplåt blir ju lättare, men tydligen skiljde det inte mycket i pris. <!-- </EdIndex> --></div>SachsMekarn skrev:Men aluminium är ju rätt lätt ändå.