Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor

Inlägg av Cobra5000 »

Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->pantern var riktigt nice...synd man bor i fel ände.. <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Va f:n har dom gjort :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den har väl varit pedlarmoppe till jobbet i ur och skur. ägaren ville väl inte bli blöt.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha och där blev det stopp i maskineriet jävla sax tål ju ingenting hmm jaja det är väl bara att kapa och byta hjärta på den med så allt är frid och fröjd i garaget.hälsn Cobra <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du fått ett värmenyp eller? <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Synd å ändra den Mustangen, det är en välbevarad kultpryl från den tiden. En typisk gubbamoppe, det fanns en och annan sådan då....

.... idag kommer dom tillbaka hos en del återfallsmopedister som rally- nöjesåkning men det är inte riktigt samma sak som när de användes för dagligt bruk i samtiden.

När jag jobbade i cykelaffären som femton-sextonåring hände det rätt ofta det kom in "äldre gubbar" (det tyckte man ju då) och skulle ha mopeden lagad. Det kunde mycket väl vara sådana mopeder med siktskydd, benskydd och gärna en backspegel på styret. Även "tanter" körde moped och gärna monarscoot eller Skoterett. Jag tyckte aldrig om och jobba med Skoteretten. Det var träligt och komma åt motorn. Jag tror inbyggnaden gjorde att de så småningom gick för varma och särskilt när fläktgaller och flänsar började sättas igen med smuts. <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja troligen men det låter ju konstigt värmenypa när det är 8 grader kallt ute men det blev väl snålt med soppan antar jag får kolla i morgon har ju nån 5 v z motor med 70cc pvl och rakskuren koppling och nån pipa till passar säkert på bronzinon med lite hjälp. <!-- </EdIndex> --></div>
boattown

Inlägg av boattown »

cobra karlsson skrev:Ja troligen men det låter ju konstigt värmenypa när det är 8 grader kallt ute men det blev väl snålt med soppan antar jag får kolla i morgon har ju nån 5 v z motor med 70cc pvl och rakskuren koppling och nån pipa till passar säkert på bronzinon med lite hjälp.
Jag kan ta reda på det värmenypta "skrotet" lägg det i samma hög som flinta grejorna :wink: /ross <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det nyper när det är kallt ute. Min fina Portugiscylinder med 4 överströmmare nöp i dag . Den är åter på banan. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->här är en adptersats om någon vill montera HVAmotor på en ILO-ran

http://www.tradera.com/motorfasten-monarscoot-auktion_100707_146748602

Bild

Uploaded with ImageShack.us

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
christer
Kontakt:

Inlägg av christer »

56:an skrev: rätt ofta det kom in "äldre gubbar" (det tyckte man ju då) och skulle ha mopeden lagad. Det kunde mycket väl vara sådana mopeder med siktskydd, benskydd och gärna en backspegel på styret
Å nu är man där själv!

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var en fin moped men när jag ser den bilden kommer jag ihåg man kunde frysa så in i bängen om både fötter och fingrar när man körde moped på vintern. Jag ser du har kraghandskar, det hade jag också men först när jag skaffat lätt motorcykel.

Det var en bra vinterbild för det är ju så det oftast är. Kanske lite tokigt bara ta fram kameran när solen råkar titta fram för en gångs skull..... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här behöver man inte vara rädd för att cylinderfoten blir för tunn när man borrar upp den :shock:

http://www.tradera.com/cylinder-43-topp-auktion_100709_146759348 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dra ända in i helv*te va tjock :UH: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar