En ganska genomgripande 517-renovering (rubrik ändrad)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det som står på tapeten idag är en omrangering av moppar och att påbörja ett motorbyte. Jag har ju ingen riktigt bra motor till den här guldfärgade men däremot så har jag en rasande fin tidig treväxlad med banankick och den tunna växelaxeln som skulle sitta som gjuten i den grönblåa sextiotvåan. Jag skall strax gå ner i garaget och påbörja organdonationerna. Sextiotvåan får ett original pärontrim... eller en 6,25-cylinder för att bibehålla looken, och den guldfärgade blir potent och problemfri. Men jag får ju värma ut bromspedalen eftersom den 5-växlade är så bred och det stör mig lite, samma som att jag väl bör böja tillbaka den på sextiotvåan. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
http://www.ebay.de/itm/Zundapp-517-518-Chrom-Fusbremshebel-4-5-Gang-NEU-/110733277365?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item19c837b8b5 <!-- </EdIndex> --></div>
Finns nytillverkade pedaler till 4/5-petade på Ebay så det är inga problem att få tag i. Gäller bara att ha rätt sökord för att hitta dom.BjörnK skrev:Ja, du behöver en riktigt supersport bromspedal till den femväxlade motorn.
Kollade på ebay, men såg ingen där just nu, annars är ebay nog den enda chansen, utan att behöva göra ingrepp.
http://www.ebay.de/itm/Zundapp-517-518-Chrom-Fusbremshebel-4-5-Gang-NEU-/110733277365?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item19c837b8b5 <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sådär ja, då var väl vinterprojektet färdigt då. Jag skall köpa nya knägrejor till tanken och dekaler till baklampan, men sen så. Provkörningen gick f.ö så där... eftersom jag tappade den skarvade kedjan när jag drog på nerför vägen. Men jag kom inte så lång så det blev lagom att leda in den igen. Det var rätt så skönt för det var svinkallt och duggregnade lite lätt. Nu måste jag skaffa ett nytt projekt.

<!-- </EdIndex> --></div>

-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja vi har liksom ingen snö du vet... och idag (förutom i förrgår när det var jättekallt) så var det nog vinterns kallaste dag. Ett par grader minus i morse. Fan jag vill ha snö så jag slipper provköra. Det är ju bara kallt och jobbigt som det är nu.

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
- Lasse väss
- Forumsponsor
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
fan va grönt! jajja det kan ju vara mysigt det med..puhh tur jag inte jobbar på en golfbana där nere
nja..det var närmast kulören på gräsmattan jag blev förvånad över..Lolalola skrev:Ja vi har liksom ingen snö du vet... och idag (förutom i förrgår när det var jättekallt) så var det nog vinterns kallaste dag. Ett par grader minus i morse. Fan jag vill ha snö så jag slipper provköra. Det är ju bara kallt och jobbigt som det är nu.

fan va grönt! jajja det kan ju vara mysigt det med..puhh tur jag inte jobbar på en golfbana där nere