<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag undrar om det går att flytta svänghjulet och tändplattan (eller vad den nu kallas) från en Derbi Senda motor till en Saxonette ?
Om det går att bygga om skulle jag uppskatta om någon kunde ge mej en utförlig byggbeskrivning då jag inte är kunnig när det gäller den typen av ombyggnationer.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Antar att det är Ducati tändning du pratar om. Den passar på vanlig KFS om man svarvar av tändplattan 2mm, men vet inte om KFS original tändning passar på Saxonette?? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->SachsMekarn Har ingen aning om vilken typ av tändning det är. Har inte kollat det, fick bara en ide som jag tyckte var bra då jag gärna vill ha 12 volt system på min shopper. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->SachsMekarn Aha, kokusan har jag läst mycket om här på forumet. Har varit intressant läsning även om jag alltid inte förstått allt, vad jag däremot listat ut är att det verkar vara hyfsat stabilt att köra på. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tror nästan att jag måste montera lös tändsystemet från Derbi motorn och provmontera det på Saxonetten, eller jag lär nog inte montera dit prylarna. Det kommer mest troligt att lämnas till nån som kan fixa ombyggnationen på rätt sätt <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Killen som skulle bygga om min ducati tändning fick annat att pyssla med en tid framöver.
Så jag kollade med Rösebäcken om original tänddelar och det var inte alls dyrt så det blir ett originalsystem än så länge. <!-- </EdIndex> --></div>