problem med sachs
problem med sachs
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hjälp
hej på er , jag har ett problem som jag inte blir klok på.
har en cresent compact med en fot 3 växlad sachs motor.
motorn tjuter när den går , tjutet följer inte motor varvet , men ökar med motor varv dvs tjutet ändrar sig men inte i sync med varvet. finns där både på tom gång och vid körning
har bytt kopplings lager för en dag sedan hjälpte inte. hittade inget i motorn när jag hade isär den. kollade vev lager fast och fint. alla axlar är Shimsning till inom tolerans.
motorn är ny renoverad har gått ca 50 mil utan problem.
tack på förhand <!-- </EdIndex> --></div>
hej på er , jag har ett problem som jag inte blir klok på.
har en cresent compact med en fot 3 växlad sachs motor.
motorn tjuter när den går , tjutet följer inte motor varvet , men ökar med motor varv dvs tjutet ändrar sig men inte i sync med varvet. finns där både på tom gång och vid körning
har bytt kopplings lager för en dag sedan hjälpte inte. hittade inget i motorn när jag hade isär den. kollade vev lager fast och fint. alla axlar är Shimsning till inom tolerans.
motorn är ny renoverad har gått ca 50 mil utan problem.
tack på förhand <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har ett litet spel i mellan drevet på vevaxeln och kopplings korg.
har provar olika drev samt korg samma spel.
vad menar du med att transdreven som är flyttade på pga nya lager tjuter?
ramlagrena är nya.
problemet är att motorn inte går bra svår startad , har en tendens till att dö när jag släpper gasen för att växla, verkar nästan som att den år trögt. men när jag hade isär motorn nyligen kollade jag om något gick trögt men allt snurrade lätt så som det ska. inget spel har ändrat sig samma som när jag satte ihop motorn. <!-- </EdIndex> --></div>
har provar olika drev samt korg samma spel.
vad menar du med att transdreven som är flyttade på pga nya lager tjuter?
ramlagrena är nya.
problemet är att motorn inte går bra svår startad , har en tendens till att dö när jag släpper gasen för att växla, verkar nästan som att den år trögt. men när jag hade isär motorn nyligen kollade jag om något gick trögt men allt snurrade lätt så som det ska. inget spel har ändrat sig samma som när jag satte ihop motorn. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Tjuvluft kan ge dem symptomerna.. Så börja leta efter tjuvluft. Startgas och spruta överallt.skygizmo skrev: problemet är att motorn inte går bra svår startad , har en tendens till att dö när jag släpper gasen för att växla, verkar nästan som att den år trögt. men när jag hade isär motorn nyligen kollade jag om något gick trögt men allt snurrade lätt så som det ska. inget spel har ändrat sig samma som när jag satte ihop motorn.

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Spel skall det vara, men När man byter lager flyttas dreven i sidled. Om man skulle använda märkfärg ser man var drevet går. Transdrevet är slitet i ett läge om man tittar noga på lilla drevet kan man se slitmärken och dom passar inte i varandra efter lagerbyte.
En spole kan släpa i fast man inte märker det vid montering, däför svårstartad.
Vad har du för cylinder?
Det kan även bli visslande ljud från förgasaren vid vissa trottellägen <!-- </EdIndex> --></div>
En spole kan släpa i fast man inte märker det vid montering, däför svårstartad.
Vad har du för cylinder?
Det kan även bli visslande ljud från förgasaren vid vissa trottellägen <!-- </EdIndex> --></div>