<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fram har dom bytt till radialer, men bak sitter diagonalerna kvar..
den röda har diagonaler m. bra mönster runt om. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja då vet man att jag slipper putta in den i garagen..
vänta till det laddat klart å se sen annars laggar det som fn. för det här sättet att lägga upp film var segt vill jag lova..
Uploaded with ImageSegt.us <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När man åkte tvtakt, vred man på nyckeln och lyssnade, tick, tick, tick och sedan tyst. Då visste man att pumpen fungerade och förgasaren var full. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sedan ett par decennier har de elektriska bränslepumparna kommit tillbaka i samband med insprutningssystem på bensinmotorer fast nu är bränsletrycket flera Bar.
Tyvärr är det inte längre lika enkelt som på den gamla goda (?) tiden. Fråga mig jag vet..... <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström skrev:När man åkte tvtakt, vred man på nyckeln och lyssnade, tick, tick, tick och sedan tyst. Då visste man att pumpen fungerade och förgasaren var full.
Var det elektrisk pump på den tiden? <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström skrev:När man åkte tvtakt, vred man på nyckeln och lyssnade, tick, tick, tick och sedan tyst. Då visste man att pumpen fungerade och förgasaren var full.
Har just det problemet..tiiick sen tyst vrid av-på tick tick tick startar går som en klocka sen börjar motorn rusa springa ut knacka på pumpen motorn går bra igen tills jag slutar knacka...
Måste nog demontera/rengöra eller äre bara köpa nytt som gäller.? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dubbelbrytare ja. Går att renovera. Det är fulltisjutton att justera brytaren. Man måsta låssa alla skruvar vid membranet och vrida ett pinnhål i taget. det är axeln som går från membranet upp genom spolen upp till brytaren. Där är det gängat och det är justeringen.
När det är soppa i pumpen och man sätter på ström skall axeln som brytaren sitter på stanna kvar nere. När trycket sjunker vippar brytaren upp och ansluter strömmen till spolen och proseduren upprepar sig.
Brytaren bränns för det blir bakström från spolen och där kan man montera en skyddsdiod, så är problemet löst.
Som skrivet, jag har SAAB s stora lunta till salu. en 30 mm tjock A4 bok. det står även hur man lagar punka. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det blir väl att man får krypa till korset.. Jag tycker den här bilen är så lättmekad så det inte behövs ngn bok men kanske jag behöver en sån iaf..
Jag har märkt att pumpen fukar bättre å bättre är det månne ngt som gottar till sig..även pumpen på den röda SAAB:en var död verkar som om det oxiderar eller nåt sånt.. <!-- </EdIndex> --></div>