golden champ
-
golden champ
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej har precis köpt en golden champ den jag har är röd är det någon som vet vilka färger dom fanns i ? trodde att alla var guldfärgade
undra ochså vilka år dom tillverkades mvh pelle <!-- </EdIndex> --></div>
undra ochså vilka år dom tillverkades mvh pelle <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://mo-ped.se/mcb_975.htm <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.raketsport.com/compacten.htm
champen fanns väl bara som guld? så din kan nog va omlackerad under sin tid!! <!-- </EdIndex> --></div>
champen fanns väl bara som guld? så din kan nog va omlackerad under sin tid!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo den såldes mig veterligt bara Guldfärgad
men många champar lär nog ha blivit *pimpade* i andra kulörer oxå..
<!-- </EdIndex> --></div>

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tyvärr inte den riktigt rätta..men letar själv den rätta färgen för min champ..den ska få en makeover så småningom..
lyckas jag få fram vilken färg den har lägger jag ju naturligtvis ut koden här..
<!-- </EdIndex> --></div>

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://goldenchamp.se/ <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hänger på här...
Golden Champ är guldfärgad och har skivbromsar samt större hjul än Compakten osv.Vad skiljer motorn mot "vanliga" Sachs ?
Cylinder och topp ser annorlunda ut vet jag.
Men om man mot förmodan hittar en som är komplett och i hyfsat/bra skick,vad kan den vara värd i så fall?
Och vilka delar brukar vara svårast att hitta om den inte skulle vara komplett? <!-- </EdIndex> --></div>
Golden Champ är guldfärgad och har skivbromsar samt större hjul än Compakten osv.Vad skiljer motorn mot "vanliga" Sachs ?
Men om man mot förmodan hittar en som är komplett och i hyfsat/bra skick,vad kan den vara värd i så fall?
Och vilka delar brukar vara svårast att hitta om den inte skulle vara komplett? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Men många delar är ju svåra pga av den specifika delen bara fanns på den modellen , fälgarna är INTE identiska med F50 GLX t.ex
Bakhjulet är 16" och inte 17 som framhjulet
Motorn är densamma som på F50 , skillnaden (mot compakt mm) är väl ett annat utseende på cylindern samt en 10mm förgasare istället för 8,5mm
Nåt löjligt om 1hk/vid4000 istället för vid 3500rpm
En som är komplett får man ju inte under 12-13 tusen oavsett hur sliten den är <!-- </EdIndex> --></div>
Svåraste del enligt mig är skydden som sitter över motornPeppes Bodega skrev:Hänger på här...
Och vilka delar brukar vara svårast att hitta om den inte skulle vara komplett?
Men många delar är ju svåra pga av den specifika delen bara fanns på den modellen , fälgarna är INTE identiska med F50 GLX t.ex
Bakhjulet är 16" och inte 17 som framhjulet
Motorn är densamma som på F50 , skillnaden (mot compakt mm) är väl ett annat utseende på cylindern samt en 10mm förgasare istället för 8,5mm
Nåt löjligt om 1hk/vid4000 istället för vid 3500rpm
En som är komplett får man ju inte under 12-13 tusen oavsett hur sliten den är <!-- </EdIndex> --></div>
-
-
-
-