Vädret..

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skapligt väder och ca 5 plusgrader. :D
Såååååå skönt att det håller i sig. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->+ 1,0 och regn :( <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->0 gradigt och fint väder, vindstilla...snart kommer snön. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Grannen skrev:0 gradigt och fint väder, vindstilla...snart kommer snön. :wink:
Här i Kalmar är det nu precis som du beskriver ovan fastän det snöar lite lätt.

Jag kollade europakartan på vädret igår kväll och nu har jag kommit på vädrets gåta tror jag... :oops:

Förra vintern låg länge ett massivt högtryck över Ryssland och Baltikum vilket gjord att kall luft från Arktis kunde strömma ned över oss. Nu i vinter tycks detta massiva högtryck istället ligga i centrala Europa med centrum i Nederländerna ungefär och då håller det emot kalla nordvindarna och släpper fram de varmare västvindarna istället. Det känns som våra "vanliga" vintrar är tillbaka.

(ni får rätta mig om ni tycket jag har fel) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Körde slungan i dag för första gången i år :lol: snitt djup ca 1,5 dm som max 2dm.
Skulle mest fixa en fin väg ut till veboa (frun blev lite blöt :shock: :oops: :lol: Ähm.. när hon skulle hämta ved i träskorna

+grader på em " I`like " :D <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

Lasse väss skrev:Körde slungan i dag för första gången i år :lol: snitt djup ca 1,5 dm som max 2dm.
Skulle mest fixa en fin väg ut till veboa (frun blev lite blöt :shock: :oops: :lol: Ähm.. när hon skulle hämta ved i träskorna

+grader på em " I`like " :D
Träskor och vedbod - om hon blir för länge därute så har träskorna slagit rot staff_gemini-1.gif

Och du Lasse, ang, vädret ditt så ska vi INTE klicka på gillaknappen... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Grannen skrev:
Lasse väss skrev:Körde slungan i dag för första gången i år :lol: snitt djup ca 1,5 dm som max 2dm.

Träskor och vedbod - om hon blir för länge därute så har träskorna slagit rot staff_gemini-1.gif

Och du Lasse, ang, vädret ditt så ska vi INTE klicka på gillaknappen... :wink:
Men du förstår vad lite ved och el vi gjort över med denna vinter mot förra :shock: Då minus 32,5 på julaftons kväll (och dag) <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

Jag har skottkärran eller en låda och hämtar ved med , inte träskorna. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Conrad Engström skrev:

Jag har skottkärran eller en låda och hämtar ved med , inte träskorna.
Dä har vi aldrig fattat :shock: inte undra på att vi får gå så många gånger cocos_acc.gif

:pinocchio: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

Conrad Engström skrev:

Conrad ÄR den nya Björn Gustavsson... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Conrad Engström skrev:

Now we are talking. Du bor ju nääääära Göteborg, det märks :lol: :lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vädret i Boden är gråmulet och - 10 och Doktorn har åkt på en utlandstjänstgöring en vecka :lol:
Hoppas han får många patienter att ta hand om på sin resa... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gruppresa med Club 46. staff_36-1

Var du för gammal för att åka med Grannen?

Annars håller vädret i sig i Göteborg med någon eller några plusgrader.
I slutet av veckan vankas det emellertid minusgrader, 2-4 sådana, i någon dag eller så. Sedan ska det bli plusgrader igen. Sköööööönt. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Grannen

Inlägg av Grannen »

pangerva skrev:Gruppresa med Club 46. staff_36-1

Var du för gammal för att åka med Grannen?

Annars håller vädret i sig i Göteborg med någon eller några plusgrader.
I slutet av veckan vankas det emellertid minusgrader, 2-4 sådana, i någon dag eller så. Sedan ska det bli plusgrader igen. Sköööööönt. :D
Nää - jag hade inte rätt kompetens.. :roll:
Club childrens choise sätter rätt patientbricka på alla patienter :lol:
tyvärr har vi inte samma väder som er därnere på västkusten. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fint väder och väldigt lite snöfall nu förtiden.

Doktorn och Amarace pratade med mig om snödjup tidigare och att jag skulle mäta.
Idag när jag skottade/planade ut från takskottningen för utsiktens skull, så skjutsade snöskyffeln iväg till den orörda delen av tomten. Jag ålade ut, slog ner skyffel och den försvann. Hade inte talmeter eller kamera med mig, men måttade att spaden nådde till min midja alltså ca 105-110cm och det var dessutom snö en dec över handtaget. Men det ser ut att vara mycket mindre snö vid stolparna till hagen, hur mycket kan jag inte säga.

Grannarna säger också att när man går utan för den upptrampade snöstigen i skogen utanför deras hus så når snön till midjan även där. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar