Su förgasarna verkar vara väldigt lätta att ställa in, som en gammal bing förgasare

känns ju som om att antingen är det tjyvluft eller för snåltställd förgasare eftersom den är så svag upp till 1500rpm.
och det Amarace skrev om vakumkolvarna är ju väldigt troligt om de inte öppnar samtidigt på svag eller fullgas så sammarbetar ju inte förgasarna direkt och då borde motorn gå ganska plöttrigt, sen gasspjällen öppnar väll samtidigt med va?
sitter Pierburg på b23an i 84an jag köpte och jag testa motorn efter 5-6års dvala och 50000mil på mätarn den starta och gick bra men den gick snålt så den hade inte ork alls på låga varv när den var uppe i arbetstemp
så jag fann en skruv under förgasaren som jag skruva på skruva ut den och vips motorn gick jämt och fint inga smällar eller nått stark på låga osv
blir renovering av motorn innan den åker ner i 75an känns mer rätt än att ha en motor som gått 50000 i en kaross som rullat 7000 men motorerna brukar ju vara jämt inkörda när karossen är bortrostad
sökte på google och kom in på en sida där det stod att pierburgen har ställbart, och det var rätt sak ja skruvade på

Har aldrig skruvat på bil förgasare
men använder man suntförnuft och att man skruvat mopedmotorer gör ju saken bättre.
Mvh <!-- </EdIndex> --></div>