Crescent Compact 1248 Sleeper

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->saxonette trans kåpa ihop med den kopplingen eller??? ser onekligen stor ut för vanlig kåpa. hehe <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Sura
Inlägg: 919
Blev medlem: 25 mar 2008, 00:00
Ort: Surahammar
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Eller en alu distans "made in sura" och en vanlig kåpa :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jaha ja du gör distanser me. satte i stål mellanskivan i kopplingen igår o den va de bättre bett me eftersom den e mer sträv. bara splitter nya lameller som saknas nu. hehe <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:
Rexxy skrev: Och det kommer slira även med 9 fjädrar, men jag har bra recept emot slirande sachskopplingar! :wink:
Är receptet lika hemligt som Coca Colas eller kan du bjuda på det? :?
Jag sätter små brickor under fjädrana, som passar i skålarna. Samt "skär" jag med kniven ifrån mitten och utåt på alla metallytor som lamellerna ligger an emot. Det funkar som en "strävare yta" och som extra kanaler för oljan att rinna bort ifrån.
Det är "samma" funktion som att blästra mellanskivorna.

Och det höll för min 66cc compact med 4 vxl. Gav 100km/h exakt! (Enligt cykeldator) <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okok ja har en blästrad mellanskiva i min koppling men visserligen inte trimmat. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Humbug

Inlägg av Humbug »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu du rexxy, har du tur så kan du få en hel drös med cylindrar och mäta på! :)

En kompis städar garaget, och han har haft en del grejjer till mopeder, som han har slängt längre o längre in i garaget, DOCK vet jag inte skicket på grejjerna, men vi tar mer via msn!

Lycka till me bygget :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den är rätt varv-villig! :)
http://www.youtube.com/watch?v=NIypCcc7ZMk


Dock glömde jag köpa nippeln till gaswiren, och jag saknar kick till den. Så jag fick pimpel-gasa och starta genom att snurra på bakhjulet för hand med växel i. :P <!-- </EdIndex> --></div>
Storabuken
Inlägg: 26
Blev medlem: 12 aug 2012, 23:00
Ort: Sandviken

Tjock?

Inlägg av Storabuken »

Hej!
Hur tjock är distansen under DT cylindern och från vilken moped är pinnbultarna ifrån?/Stefan :shock:
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5469
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Inlägg av Micke S »

Det är ju en stund sedan Rexxy presenterade bygget. Om han inte minns så vet jag i alla fall att man använde måttenheter som spjutkast och tvärfot :D
Storabuken
Inlägg: 26
Blev medlem: 12 aug 2012, 23:00
Ort: Sandviken

Kul?

Inlägg av Storabuken »

Var det där ett försök att vara rolig eller? :?
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

Oj vilken bump!

Distansen är på 5mm, och pinnbultarna är helt vanlig gängstav! ;)
Storabuken
Inlägg: 26
Blev medlem: 12 aug 2012, 23:00
Ort: Sandviken

Tack!

Inlägg av Storabuken »

Jo jag vet men jag kom till den sidan på "sök"
Tack för svaret

:D
Skriv svar